یونان به صدها پناهجوی معترض در مرز: به اردوگاه‌‌تان برگردید

یونان به صدها پناهجوی معترض در مرز: به اردوگاه‌‌تان برگردید
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«معاهده‌های بین‌المللی الزاماتی دارند همچنین تحریم‌هایی هم در کار است.»

آگهی

دولت یونان از صدها تن پناهجو و مهاجر که در مزرعه‌ای در نزدیکی مرز شمالی این کشور تجمع کرده‌اند خواست به اقامت‌گاه‌های موقت خود برگردند وگرنه مشمول تحریم خواهند شد.

دیمیتریس ویتساس، وزیر مهاجرت یونان در یک برنامه‌ خبری تلویزیونی اعلام کرد: «دروغ است که مرزها باز خواهد شد» و افزود: «معاهده‌های بین‌المللی الزاماتی دارند همچنین تحریم‌هایی هم در کار است.»

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر باز شدن مرز یونان به سوی مقدونیه برای عبور پناهجویان در فیسبوک پیچیده بود اما رسانه‌های یونان آنها را «اخبار جعلی» خواندند.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

روز پنجشنبه گروه‌های کوچکی از پناهجویان به همراه کودکان‌شان راهی مزرعه‌‌ای در نزدیکی اردوگاه مهاجرتی دیاواتا در مرز یونان و مقدونیه شدند. اما تا بامداد جمعه بیش از یکصد چادر موقت در زمین این مزرعه به چشم می‌خورد.

اجتماع صدها پناهجو در مرز یونان و مقدونیه. عکس از رویترز

شماری از پناهجویان با نیروهای پلیس درگیر شدند و به سوی آنها سنگ پرتاب کردند و پلیس یونان نیز به پرتاب گاز اشک‌آور مقابله به مثل کرد.

از سوی دیگر در آتن نیز حدود ۵۰ تن از پناهجویان درحالیکه روی ریل‌های خط آهن ایستگاه مرکزی قطار آتن رفته بودند، فریاد می‌زدند: «آلمان!» و «درها را باز کنید».

حضور پناهجویان آمد و شد قطارهای ایستگاه مرکزی آتن را مختل کرد. عکس از رویترز

در اثر این کار آمد و شد قطارها به این ایستگاه مختل شد و پلیس نیز برای کنترل شمار دیگری از پناهندگان که در ایستگاه حضور یافته بودند در محل حاضر شد.

همچنین پلیس یونان یکی از جاده‌های اصلی خروجی این کشور را که به سوی اروپای شمالی می‌رود با پارک کردن تعدادی اتوبوس بست.

از زمانیکه کشورهای حوزه بالکان در سال ۲۰۱۶ مرزهای خود را به روی پناهجویان بسته‌اند، ده‌ها هزار پناهجو و مهاجر که عمدتا از سوریه، عراق و افغانستان می‌آیند در خاک یونان گرفتار شده‌اند.

بیشتر بخوانید:‌

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله نژادپرستانه علیه پناهجویان در یونان

شورای اروپا از یونان خواست وضع تیمارستان‌ها و بازداشت‌گاه‌های مهاجران را بهتر کند

مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در المپیای یونان روشن شد