واکنش روسیه به درخواست ترامپ: نیروهای خود را از ونزوئلا خارج نمی‌کنیم

واکنش روسیه به درخواست ترامپ: نیروهای خود را از ونزوئلا خارج نمی‌کنیم
Copyright REUTERS/Maxim Shemetov
Copyright REUTERS/Maxim Shemetov
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت ایالات متحده مدعی است که در میان نیروهای روسی وارد شده به خاک ونزوئلا نظامیان ویژه و متخصصان امنیت سایبری حضور دارند.

آگهی

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به درخواست ترامپ برای خروج نظامیان این کشور از سوریه اعلام کرد حضور نیروهای روسیه در ونزوئلا کاملا قانونی و مطابق با قانون اساسی این کشور آمریکای لاتین است.

خبرگزاری ریا نووستی روسیه در گزارش خود به نقل از مقامات این کشور اعلام کرد روسیه قصد ندارد تا اطلاع ثانوی نیروهایش را از خاک ونزوئلا خارج کند.

آقای ترامپ روز چهارشنبه از روسیه خواسته بود نیروهای نظامی‌اش را از خاک ونزوئلا خارج کند و هشدار داد که تمام گزینه‌ها برای تحقق این خواسته آمریکا روی میز است.

روز گذشته دونالد ترامپ و مایک پنس، معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا با فابیانا روزالس، همسر خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا دیدار و حمایت خود را از رئیس جمهوری خودخوانده این کشور اعلام کردند.

در این دیدار خانم روزالس گفت که جان همسرش در خطر است و این مساله سبب نگرانی وی شده است.

او همچنین افزود که با وجود همه فشارهایی که بر مخالفان وارد می‌شود خوان گوایدو از موضع خود پائین نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید:ترامپ از روسیه خواست تا نیروهای نظامی خود را از ونزوئلا خارج کند

رسانه‌ها پیشتر گزارش کرده بودند که یک فروند آنتونوف-۱۲۴ و یک فروند ایلیوشین ایل-۶۲ که نیروهای ارتش روسیه و ۳۵ تُن بار حمل می‌کرد روز ۳ فروردین (۲۳ مارس) وارد کاراکاس، پایتخت ونزوئلا شد.

دولت ایالات متحده مدعی است که در میان نیروهای روسی وارد شده به خاک ونزوئلا نظامیان ویژه و متخصصان امنیت سایبری حضور دارند.

بیشتر بخوانید:دو هواپیمای نیروی هوایی روسیه در خاک ونزوئلا فرود آمدند

خوزه تورلالبا پرز، یک مقام ارتش ونزولا روز پنج شنبه ۸ فروردین (۲۸ مارس) به خبرنگاران گفت که دولت ونزوئلا قصد ندارد از نیروهای نظامی روسیه در هیچ عملیاتی در خاک خود استفاده کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزرات امور خارجه روسیه روز ۶ فروردین (۲۶ مارس) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای روسی براساس قوانین کشورهای آمریکای لاتین وارد ونزوئلا شده‌اند.

براساس گفته‌های خانم زاخارووا حضور آنها در ونزوئلا توسط توافق سال ۲۰۰۱ در مورد همکاری نظامی و فنی بین دولت‌های روسیه و ونزوئلا صورت گرفته است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌حمهوری روسیه نیز در این باره گفت: «روسیه قصد دخالت در امو داخلی ونزوئلا را ندارد و کرملین امیدوار است دیگر کشورها نیز اجازه دهند که ونزوئلا سرنوشت خود را تعیین کند.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت مادورو حضور خوان گوایدو را در مقام‌های دولتی برای ۱۵سال ممنوع اعلام کرد

رئیس دفتر رهبر اپوزیسیون ونزوئلا بازداشت شد

اخراج چهره مخالف ونزوئلا از کلمبیا؛ گوایدو: آزار و اذیت مادورو به بوگوتا رسیده است