فیسبوک با هوش مصنوعی مانع از انتشار عکس‌های «پورن انتقامی» می‌شود

فیسبوک با هوش مصنوعی مانع از انتشار عکس‌های «پورن انتقامی» می‌شود
Copyright REUTERS/Dado Ruvic
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ابزار جدید فیسبوک به قربانیان احتمالی چنین پست‌هایی کمک می‌کند تا مانع از انتشار عکس‌هایشان بدون خواست آنها، در زمان و مکانی نامعلوم شوند

آگهی

فیسبوک روز جمعه اعلام کرد که به‌ زودی این شبکۀ اجتماعی را به ابزار جدیدی برگرفته از دانش هوش مصنوعی مجهز خواهد کرد که می‌توان به کمک آن جلوی انتشار عکس‌های «پورن انتقامی» را گرفت.

منظور از «پورن انتقامی» انتشار عکس‌های جنسی در اینترنت بدون رضایت صاحبان این عکس‌ها و با هدف تحقیر و گرفتن انتقام از آنهاست. قربانیان «پورن جنسی» عمدتا زنان هستند که معمولا از سوی شرکای جنسی پیشین زندگیشان هدف قرار می‌گیرند.

ابزار جدید فیسبوک به قربانیان احتمالی چنین پست‌هایی کمک می‌کند تا مانع از انتشار عکس‌هایشان بدون خواست آنها، در زمان و مکانی نامعلوم شوند.

این ابزار یکی از آخرین تلاش‌های فیسبوک برای محافظت از این پلتفرم در مقابل محتواهای توهین آمیز است و پس از آن به مجموعه خدمات فیسبوک اضافه شد که این شبکۀ اجتماعی به دلیل آنکه شماری از کارکنانش در مقابل برخی از پست‌ها تسامح به خرج داده بودند، مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

در چهارچوب این برنامه، ابتدا کاربران عکس‌های برهنه‌ای را که دارند و ممکن است در آینده به عنوان «پورن انتقامی» مورد سوء استفاده دیگران قرار بگیرد را آپلود می‌کنند. به این ترتیب فیسبوک می‌تواند عکس‌های برهنه یا نسبتا برهنه و متن‌های مخرب همراه با آنها را با توجه به نمونۀ اولیه‌ای که دارد، تشخیص دهد و پس از شناسایی برای یک ناظر انسانی بفرستد تا تصمیم نهایی را بگیرد و از انتشار ناخواستۀ آنها جلوگیری شود.

آنتیگون دیویس، رئیس بخش ایمنی جهانی فیسبوک می‌گوید: «پیش از تشخیص عکس‌های حاوی برهنگی در پلتفرم فیسبوک، باید این عکس‌ها را پیدا کرد. اکنون به کمک تکنولوژی یادگیری و هوش مصنوعی می‌توانیم تصاویر و ویدئوهایی از برهنگی را که بدون اجازه در فیسبوک و اینستاگرام منتشر می‌شوند، فعالانه شناسایی کنیم و قبل از هرکسی از وجود آنها آگاه شویم.»

در بیشتر مواقع هنگامی که چنین پستهایی در فیسبوک پیدا می‌شود، علاوه بر حذف عکس، حساب مربوطه نیز غیرفعال می‌شود.

فیسبوک این برنامه را بطور آزمایشی به اجرا گذاشته و از سوی کاربران با بازخوردهای مثبت روبرو شده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایکسونامی؛ رضایت «ارزشی‌ها» از شکستن تابوهای جنسی در ایران

فیسبوک چرا و چگونه پیام‌های صوتی کاربرانش را شنود می‌کرد؟

وقتی شریک زندگی‌تان رابطه جنسی می‌خواهد و شما تمایلی ندارید این تکنیک را امتحان کنید