پلیس بنگلادش: سلاح هواپیماربای کشته‌شده پلاستیکی بود

 پلیس بنگلادش: سلاح هواپیماربای کشته‌شده پلاستیکی بود
Copyright عکس از اسوشیتدپرس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های پلیس اعلام کرده‌اند که اسلحه هواپیمای ربای پرواز بنگلادش-دوحه پلاستیکی بوده و او تعادل روانی نداشته است. این هواپیما ربا توسط کماندوها کشته شد.

آگهی

پلیس بنگلادش می گوید اسلحه هواپیما‌ربای پرواز بنگلادش-دوحه پلاستیکی و اسباب‌بازی بوده و او هیچ مواد منفجره‌ای به همراه نداشته است.
یک فروند هواپیمای شرکت بیمان متعلق به بنگلادش روز یکشنبه به دنبال تلاش یک نفر برای هواپیماربایی مجبور به فرود اضطراری در چیتاگونگ شده بود.

این مرد روز گذشته توسط کماندوهای پلیس بنگلادش کشته شد. او با نشان دادن «اسلحه» سعی داشته تا وارد کابین خلبان شود و گفته بود که هواپیما را منفجر می‌کند. به گزارش مقام‌های رسمی او ۲۰ ساله بوده و به زبان بنگلادشی صحبت می‌کرده است. هنوز اطلاعات بیشتری درباره هویت او منتشر نشده است.

خروج مسافران پیش از ورود کماندوها به هواپیما

سرلشگر موتیر رحمان در این باره اعلام کرد:«تلاش کردیم او را بازداشت کنیم و یا اینکه خودش را تسلیم کند اما او ممانعت کرد و در نهایت مجبور به تیراندازی شدیم.» تمامی ۱۴۲ سرنشین این هواپیما و خدمه آن پیش از ورود کماندوها به داخل هواپیما از آن خارج شده بودند.

کوسام دوان، یک مقام پلیس در شهر جنوبی چیتاگونگ به رویترز گفت:« پس از بازرسی پلیس مشخص شد که اسلحه مظنون اسباب‌بازی بوده و هیچ بمبی همراه او نبوده است. به نظر می‌رسد او از نظر روانی تعادل نداشته است.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

او همچنین افزود:«ما شنیده‌ایم که او با همسرش اختلافات شخصی داشته و تقاضا داشته با نخست‌وزیر گفت‌وگو کند. با این حال ما کماکان به تحقیقات خود ادامه می‌دهیم و نمی‌خواهم در این باره هیچ نتیجه‌گیری داشته باشم.»

دیروز در گزارش‌ها آمده بود که یکی از مسافران این پرواز تلاش کرده خود را به کابین خلبان برساند که یکی از خدمه پرواز مانع از این کار می‌شود.  

بیشتر بخوانید:

تلاش برای هواپیماربایی در بنگلادش

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آتش‌سوزی در پایتخت بنگلادش؛ دست‌کم ۷۰ نفر کشته شدند

مسافر مست در ربودن هواپیمای روسیه ناکام ماند

مقامات ایران: ۲۶ هواپیماربایی در هوا و ۱۰۰ مورد در زمین خنثی شده است