نتانیاهو در آستانه سفر به مسکو: درباره ایران با پوتین گفتگو خواهم کرد

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز یکشنبه ۲۴ فوریه با اشاره به عزم این کشور برای مقابله با اقدامات جمهوری اسلامی در منطقه، به اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز واکنش نشان داده است.

آگهی

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز یکشنبه ۲۴ فوریه با اشاره به عزم این کشور برای مقابله با اقدامات جمهوری اسلامی در منطقه، به اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران واکنش نشان داده و گفته است در جریان ملاقات پیش‌روی خود با ولادیمیر پوتین در خصوص مسئله ایران گفتگو خواهد کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «به مقامات رژیم ایران که قصد نابودی اسرائیل را دارند پیام مشخصی دارم: اسرائیل تا هنگامی که ضرورت داشته باشد جلوی استقرار نظامی ایران در سوریه را خواهد گرفت.»

آقای نتانیاهو که در جلسه هیئت دولت صحبت می‌کرد همچنین درباره سفر قریب‌الوقوع خود به روسیه بیان داشت: «من روز چهارشنبه با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، در مسکو دیدار خواهم کرد. ما یک گفتگوی تلفنی مقدماتی در آستانه این دیدار داشتیم و البته که مسئله ایران در رأس مذاکرات بوده است که هر دو روی آن توافق داشتیم. در جلسه پیش‌رو درباره رویدادهای منطقه‌ و تهاجمی ایران با او گفتگو خواهم کرد.»

نخست‌وزیر اسراییل همچنین درباره دیگر محور‌های مذاکرات اضافه کرد: «تقویت سازوکار مشترک میان ارتش اسراییل و ارتش روسیه به منظور حفاظت از ثبات و اجتناب از اصطکاک غیرضروری در منطقه از موضوعات مورد بحث خواهد بود.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

آفیر گندلمن، سخنگوی نخست‌وزیر اسراییل، اظهارات آقای نتانیاهو در جلسه هیات دولت را منتشر کرده است

این اولین سفر آقای نتانیاهو به مسکو از زمان هدف قرار گرفتن جنگنده روسی توسط پدافند سوریه همزمان با حمله اسراییل به اهدافی در خاک این کشور در سپتامبر سال ۲۰۱۸ به شمار می‌رود. رهبران دو کشور پیشتر در نوامبر سال گذشته و در حاشیه اجلاس سران-۲۰ در پاریس با یکدیگر ملاقات کرده بودند.

سفر نخست‌وزیر اسرائیل به روسیه پیش از این یک بار به تعویق افتاده بود. درحالی‌که علتی رسمی برای این تعویق عنوان نشده است، گزارش‌ها حاکی هستند که آقای نتانیاهو جهت شرکت در جلسات حزبی در آستانه انتخابات این کشور سفر خود را به روسیه به تعویق انداخته بوده است.

بنیامین نتانیاهو همچنین در جلسه کابینه اسرائیل به اظهارات روز گذشته دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران واکنش نشان داده است.

او گفت: «دیروز یکی از مقامات رژیم تروریستی جمهوری اسلامی ایران ادعا کرد که رژیم ایران به بیش از ۹۰ درصد از اهداف خود در سوریه دست یافته است. این درست نیست. آنچه درست است این است که آن‌ها سعی می‌کنند و ما جلوی آن‌ها را می‌گیریم. یک‌ماه پیش، مقام دیگر رژیم ایران ادعا کرد که حضورشان در سوریه مستشاری است. جهان دروغ‌های زیادی از رژیم ایران می‌شنود.»

روز ۲۳ فوریه علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفته بود: «ما به بیش از ۹۰ درصد اهداف خود [در سوریه] رسیده‌ایم، لذا حملات ایذایی اسرائیل تأثیر راهبردی نداشته و مقاومت کار خود را پیش برده است.»

تنش لفظی میان مقامات ایران و اسرائیل از زمان برگزاری کنفرانس خاورمیانه در ورشو شدت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتانیاهو در ملاقات با پوتین: برای مقابله با تهدید ایران از تمام توان خود استفاده خواهیم کرد

پاسخ سپاه به نتانیاهو: ایران در سوریه می‌ماند، از موشک‌های نقطه‌زن بترسید

تشدید حملات اسرائیل به غزه؛ سفر تاریخی بایدن به خاورمیانه همزمان با حضور پوتین در چین