واکنش ظریف به سخنرانی ترامپ: حامی دیکتاتورها، قصاب‌ها و افراط گرایان هستید

واکنش ظریف به سخنرانی ترامپ: حامی دیکتاتورها، قصاب‌ها و افراط گرایان هستید
Copyright عکس از رویترز
Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود حکومت ایران را «فاسد، دیکتاتور و حامی تروریسم» خوانده بود.

آگهی

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه در واکنش به سخنرانی سالانه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در کنگره این کشور از ایالات متحده به عنوان حامی «دیکتاتورها، قصاب ها و افراط گرایان» یاد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود حکومت ایران را «فاسد، دیکتاتور و حامی تروریسم» خواند. دونالد ترامپ همچنین ضمن تاکید بر موضع سرسختانه واشنگتن در قبال تهران از عزم «قاطع» آمریکا برای مقابله با حکومت ایران سخن گفت.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

وزیر خارجه ایران تنها ساعاتی پس از سخنرانی سالانه دونالد ترامپ در کنگره این کشور در صفحه توئیتر خود نوشت: «ایرانی ها از جمله هموطنان یهودی ما در حالی ۴۰ سال پیشرفت برغم فشار آمریکا را گرامی می دارند که دونالد ترامپ بار دیگر اتهاماتی را علیه ما در سخنرانی سالانه خود مطرح می‌کند. خصومت ایالات متحده به حمایت این کشور از دیکتاتورها، قصاب‌ها و افراط گرایان منجر شده است. ترامپ برای منطقه ما تنها ویرانی به ارمغان آورده است.»

تنش بین ایران و آمریکا در ماههای گذشته و به دنبال خروج واشنگتن از توافق هسته ای با تهران افزایش یافته است. آمریکا بار دیگر تحریم های هسته ای علیه ایران را به اجرا گذاشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سخنرانی سالانه ترامپ؛ آهنگ تولدت مبارک برای نجات‌یافته هولوکاست

شمخانی: اسرائیل به سوریه حمله کند پاسخ قاطعی به حاکمان جنایتکارش می‌دهیم

فایننشال‌تایمز: صادرات نفت ایران به بالاترین میزان در ۶ سال گذشته رسید