با ادامه بحران در بازار، زنگ خطر رکود برای اقتصاد ایتالیا به صدا درآمد

اقتصاد ایتالیا
اقتصاد ایتالیا Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با عملکرد پایین تر از حد انتظار اوراق قرضه در بازار مالی ایتالیا، میزان بازده به بالاترین حد خود در سه هفته اخیر رسیده است. در شرایطی که چشم انداز وخیم ترسیم شده از آینده اقتصاد ایتالیا، وضعیت مالی این کشور را بدتر کرده است.

آگهی

با عملکرد پایین‌تر از حد انتظار اوراق قرضه در بازار مالی ایتالیا، میزان بازده به بالاترین حد خود در سه هفته اخیر رسیده است. در شرایطی که چشم انداز وخیم ترسیم شده از آینده اقتصاد ایتالیا، وضعیت مالی این کشور را بدتر کرده است.

داده‌های مالی هفته گذشته نشان داده است اقتصاد گه ایتالیا در چهارماهه آخر سال ۲۰۱۸ وارد رکود شده است و رشد اقتصادی تقریبا به عدد صفر نزدیک شده است.

این در حالیست که پیش بینی می شود اوضاع برای اقتصاد این کشور وخیم تر نیز خواهد شد و رکود در چهارماهه نخست سال ۲۰۱۹ نیز ادامه می یابد.

نشانه‌های مشاهده شده در بازارهای مالی بیانگر آن هستند که برآوردهای دولت ایتالیا از رشد اقتصادی این کشور بسیار خوشبینانه تصور شده است.

ایتالیا به عنوان سومین قدرت اقتصادی بزرگ اتحادیه اروپا بودجه انبساطی برای سال ۲۰۱۹ آماده کرده بود که این بودجه به دلیل عدم انطباق با قوانین اتحادیه با مخالفت کمیسیون اروپا روبرو شده بود.

صندوق بین المللی پول پیش از این هشدار داده بود که طرح‌های دولت ایتالیا که از آنها به عنوان «محرک‌های اقتصادی و مالیاتی» نیز یاد می‌شود می‌تواند این کشور را با خطر افزایش نرخ بهره‌ها روبرو کند. امری که بنا به اعلام صندوق بین المللی پول در نهایت رکود اقتصادی را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بسته محرک مالی منطقه یورو تصویب شد؛ سرکوفت ترامپ به بانک مرکزی آمریکا

ایتالیا از احتمال سرپیچی از قانون بودجه اتحادیه اروپا خبر داد

مقاومت ایتالیا در برابر خواست کمیسیون اروپا برای تغییر بودجه سال ۲۰۱۹