حمله با چاقو در منچستر؛ پلیس ضد تروریست وارد عمل شد

حمله با چاقو در ایستگاه قطار ویکتوریا - منچستر - بریتانیا
حمله با چاقو در ایستگاه قطار ویکتوریا - منچستر - بریتانیا Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برخی شاهدان گفته‌اند مهاجم در حین حمله فریاد زده که به دلیل مخالفت با «بمباران کشورهای دیگر» به دست نظامیان بریتانیا دست به این حمله زده است.

آگهی

در پی حمله فردی به مردم در شب سال نو میلادی در منچستر، پلیس ضد تروریست بریتانیا تحقیقات خود برای یافتن انگیزه احتمالی تروریستی در این حمله را آغاز کرد.

حوالی ساعت ۲۱ دوشنبه ۱۰ دی، در حالی که شهروندان منچستر همچون مردم سایر شهرهای اروپا در جشن شب سال نو میلادی شرکت کرده بودند، مردی با یک چاقوی آشپزخانه به حاضران در ایستگاه قطار ویکتوریا حمله‌ور شده و سه نفر را مجروح کرد. به گفته پلیس منچستر، یکی از مجروحان از نیروهای پلیس است. حال قربانیان این حادثه وخیم گزارش شده اما هیچ یک از آنها با خطر مرگ روبرو نیستند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

کانستابل راب پاتس، جانشین فرمانده پلیس بریتانیا ضمن اعلام این که عامل این حمله بلافاصله خلع سلاح و دستگیر شده، به شهروندان اطلاع داد که خطر برطرف شده و هم اکنون تهدید تروریستی مهمی شهر منچستر را تهدید نمی‌کند.

به گفته وی مرد مهاجم برای احراز هویت و بازجویی به اتهام «اقدام به قتل» در اختیار پلیس قرار دارد.

با این حال بریتانیا در حال حاضر در وضعیت «تهدید جدی درجه دو» قرار دارد که به معنی احتمال جدی بروز حمله در این کشور است. مقام‌های امنیتی بریتانیا می‌گویند در پی بروز چهار حمله از سوی گروه‌های اسلام‌گرا و نیز راست‌گرایان افراطی در سال گذشته میلادی کار آنها بسیار زیاد شده و حجم فعالیت آنان یک رکورد در این کشور محسوب می‌شود.

به دنبال حمله شب سال نو در منچستر پلیس ایستگاه ویکتوریا را به محاصره کامل در‌ آورد و حرکت قطارها در این ایستگاه برای ساعاتی متوقف شد. با برطرف شدن خطر حمله در هنگام تحویل سال نو در نیمه شب، شهر به وضعیت قبلی بازگشت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

برخی شاهدان گفته‌اند مهاجم در حین حمله فریاد زده که به دلیل مخالفت با «بمباران کشورهای دیگر» به دست نظامیان بریتانیا دست به این حمله زده است.

روز دوشنبه یکم خرداد گذشته نیز حمله انتحاری در میان شرکت‌کنندگان در کنسرت آریانا گرانده، خواننده آمریکایی در شهر منچستر ۲۲ کشته بر جای گذاشت. عامل این بمبگذاری انتحاری یک جوان ۲۲ ساله لیبیایی‌تبار به نام سلمان رمضان عبیدی بود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مهاجم چاقو به ‌دست در سیدنی با صندلی و سبد مهار شد

یک مهاجم با حمله به مدرسه‌ای در اسلو، پایتخت نروژ چهار نفر را زخمی کرد

فایننشال تایمز: دولت بریتانیا در موضوع قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست تروریستی دوپاره شده است