هزینه عقب‌نشینی ماکرون در برابر جلیقه‌زرد‌ها: افزایش کسری بودجه در سال آینده

هزینه عقب‌نشینی ماکرون در برابر جلیقه‌زرد‌ها: افزایش کسری بودجه در سال آینده
Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی کمیسیون اروپا نیز اعلام کرد با توجه به اقدامات دولت فرانسه در جهت حل بحران «جلیقه زردها»، این کمیسیون تا بهار برای بررسی بودجه فرانسه به خود فرصت خواهد داد.

آگهی

با عقب‌نشینی امانوئل ماکرون در برابر جنبش سراسری موسوم به «جلیقه زردها»، دولت فرانسه پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۱۹ با ۲.۵ درصد کسری بودجه مواجه شود. این تخمین میزان کسری بودجه ۱.۹ درصد از تولید ناخالص داخلی که پیش از این اعلام شده بود را در برنمی‌گیرد.

ژرار درمنن، وزیر بودجه فرانسه روز سه‌شنبه ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) با حضور در برابر نمایندگان پارلمان اظهار کرد که وعده‌های شب گذشته امانوئل ماکرون در حدود ۱۰ میلیارد یورو برای دولت هزینه در برخواهد داشت.

بدین ترتیب انتظار می‌رود کسری بودجه دولت فرانسه به ۳.۴ درصد برسد که از حد ۳ درصدی اتحادیه اروپا فراتر خواهد رفت.

سخنگوی کمیسیون اروپا نیز اعلام کرد با توجه به اقدامات دولت فرانسه در جهت حل بحران جلیقه زردها، این کمیسیون تا بهار برای بررسی بودجه فرانسه به خود فرصت خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

شامگاه دوشنبه ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر)، ماکرون بعد از چند هفته اعتراضات جلیقه‌زردها، مردم فرانسه را مخاطب قرار داد و با محکوم کردن خشونت‌های هفته‌های گذشته اعلام کرد دولت اقداماتی از جمله افزایش حداقل دستمزد را برای حل مشکلات درپیش خواهد گرفت.

با وجود عقب‌نشینی دولت ماکرون، برخی از معترضان و رهبران احزاب سیاسی توضیحات و اقدامات رییس جمهوری را کافی ندانسته و روز سه‌شنبه با بستن بزرگراه‌ها در چهل نقطه در سراسر فرانسه، اعتراضات خود را ادامه دادند. داشن‌اموزان دبیرستانی در این روز که آن را «سه‌شنبه سیاه» نام نهادند، در شهرهای مختلف این کشور به اعتراض خود ادامه دادند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اختلاف در مورد بودجه مشترک اروپا؛ تکروی‌های ایتالیا ادامه دارد

جلیقه‌ زرد‌ها به دنبال ماکرون در آرژانتین؟

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد