جنبش جلیقه‌زردها؛ احزاب چپ فرانسه خواستار استیضاح دولت شدند

جنبش جلیقه‌زردها؛ احزاب چپ فرانسه خواستار استیضاح دولت شدند
Copyright REUTERS/Regis Duvignau
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس قانون، درخواست رای عدم اعتماد به دولت ماکرون باید در کمتر از ۴۸ ساعت بعد از ثبت این درخواست برای رای‌گیری به صحن پارلمان آورده شود.

آگهی

نمایندگان احزاب سوسیالیست، کمونیست و نیز نمایندگان حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» خواستار استیضاح دولت فرانسه شدند. این سه حزب اصلی‌ترین احزاب سیاسی اپوزیسیون فرانسه از جناح چپ هستند.

احزاب چپ پارلمان فرانسه که از پاسخ دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به بحران مرتبط با اعتراضات موسوم به «جلیقه زردها» ناراضی هستند، روز پنج‌شنبه ۱۵ آذر این درخواست را در پارلمان ثبت کرده‌اند.

اولیویه فور دبیر کل حزب سوسیالیست به خبرگزاری فرانسه گفت: «در روزهای آینده ما گستره این درخواست عدم اعتماد به دولت را وسیع تر خواهیم کرد تا احزاب و گروه‌های سیاسی دیگر هم به این اقدام ما بپیوندند.»‌

بر اساس قانون فرانسه درخواست رای عدم اعتماد به دولت باید در کمتر از ۴۸ ساعت بعد از ثبت این درخواست برای رای‌گیری به صحن پارلمان آورده شود.

اعتراض جنبش موسوم به «جلیقه‌زردها» بیش از دو هفته است که در فرانسه ادامه دارد. معترضان به افزایش مالیات بر سوخت اعتراض دارند و روز شنبه گذشته نیز در پاریس و شهرهای دیگر با پلیس درگیر شدند.

با این که دولت امانوئل ماکرون از تعلیق افزایش مالیات بر سوخت برای سال ۲۰۱۹ خبر داده است با این حال برخی از نمایندگان جلیقه زرد می گویند که اعتراض آنها به مواردی بیشتر از مالیات بر سوخت است و اکنون بر روی نابرابری مالیاتی و کاهش قدرت خرید طبقات پایین جامعه انگشت گذاشته‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنبش جلیقه‌زردها؛ درون خانه فرانسوی‌ها چه خبر است؟

جلیقه‌ زرد‌ها به دنبال ماکرون در آرژانتین؟