هانت: امکان برگزاری همه پرسی مجدد برکسیت وجود ندارد

هانت: امکان برگزاری همه پرسی مجدد برکسیت وجود ندارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر خارجه بریتانیا در آخرین سخنان خود بسیاری از مخالفان برکسیت را ناامید کرد و گفت که به هیچ وجه همه پرسی جدیدی برای برکسیت برگزار نخواهد شد.

آگهی

جرمی هانت وزیر خارجه بریتانیا می گوید «امکان ندارد همه پرسی مجدد برکسیت» برگزار شود. 

بریتانیا تنها شش ماه فرصت ماندن در اتحادیه اروپا را دارد و ماه مارس سال ۲۰۱۹ این کشور برای همیشه از اتحادیه اروپا جدا خواهد شد. مگر اینکه تا آنزمان دولت محافظه کار بریتانیا استعفا دهد و یا اینکه تصمیم بر همه پرسی جدید بر سر برکسیت گرفته شود. 

وزیر خارجه دولت محافظه کار بریتانیا که در پاریس با همتای فرانسوی خود دیدار می کرد اعلام کرد که بریتانیا با وجود خروج از اتحادیه اروپا هیچگاه روابط تجاری و اقتصادی خود با اتحادیه اروپا را قطع نخواهد کرد. 

وی اعلام کرد که دولت بریتانیا راه حل خود برای برون رفت از بحران مذاکرات برکسیت را اعلام کرده است و این با اتحادیه اروپاست تا در این مورد دقت نظر به خرج دهد تا در صورت امکان مذاکرات برکسیت هرچه سریعتر به نتیجه برسد. 

جرمی هانت برای حضور در مراسم ویژه صدمین سال پایان جنگ جهانی اول در فرانسه است. وزیر خارجه بریتانیا همچنین اعلام کرد که اروپا به جنگ جدیدی نیاز ندارد و باید رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا شرایطی فراهم آورند تا تنش ها باعث بروز جنگ و درگیری در داخل قاره سبز نشود. 

**بیشتر بخوانید: **

مذاکرات برکسیت؛ انتقاد می از اتحادیه اروپا به دلیل تمرکز بر مرز ایرلند

تظاهرات صدها هزار نفری مخالفان برکسیت در پایتخت بریتانیا

در دومین مرحله از مذاکرات برکسیت مهم ترین موضوع توافق اتحادیه اروپا و دولت بریتانیا برسر مرز بین جمهوری ایرلند، به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا، و ایرلند شمالی بخشی از خاک بریتانیا است.

نگرانی ها از آن است که بدلیل دهه ها تنش بین دو ایرلند و کسب صلح در سال های اخیر، دوباره تعیین مرزهای گمرکی بین دو ایرلند به تنش ها دامن بزند. همچنین با نهایی شدن برکسیت جمهوری ایرلند به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا بطور کامل از «بریتانیای کبیر» جدا می شود مساله ای که می توان گفت بنوعی کابوس رهبران یکی از بزرگترین کشورهای استعمارگر جهان در قرن نوزدهم میلادی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر ترابری بریتانیا در اعتراض به برکسیت استعفا داد

مذاکره کننده اتحادیه اروپا: کسب توافق بر سر برکسیت سخت اما امکان پذیر است

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد