تحریم های آمریکا علیه ایران؛ توئیت مایک پمپئو به زبان فارسی

تحریم های آمریکا علیه ایران؛ توئیت مایک پمپئو به زبان فارسی
Copyright رویترز
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر خارجه ایالات متحده خطاب به مردم ایران به فارسی نوشت که تحریم های جدید شامل موارد دارویی، غذایی و کشاورزی نمی شود.

آگهی

با آغاز دور جدید تحریم های دولت آمریکا علیه ایران، مقامات کاخ سفید واکنش های گسترده ای نشان دادند. مهم ترین آنها واکنش وزیر خارجه ایالات متحده مایک پمپئو در صفحه شخصی توییترش بود. وزیر خارجه کاخ سفید برای اولین بار به زبان فارسی توئیت کرد.

وی در این توییت نوشته است: «ایالات متحده با ایستادن در کنار مردم ایران با آنها ابراز همبستگی می کند. مردم ایران پس از گذشت تقریبا ۴٠سال بیشترین صدمه را از سوء مدیریت و فساد اقتصادی خورده اند. برخلاف آنچه رژیم ایران می گوید، تحریم های ما شامل فروش غذا، محصولات کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی نمی شود.»

بیشتر بخوانید:

رئیس گروه اقدام ایران در گفتگوی اختصاصی با یورونیوز: به دنبال تغییر رژیم نیستیم

برایان هوک مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا هم درباره تحریم های جدید علیه ایران صحبت کرد. وی گفت از ماه مه گذشته تاکنون دولت ایران نزدیک به دو میلیارد دلار از درآمدهای نفتی خود را از دست داده است. وی در ارتباط تلفنی با کنفرانس خبری باشگاه خبرنگاران بین المللی در بروکسل اعلام کرد که «اغلب ایرانی ها اعتماد خود به حکومتشان را از دست داده اند.»

وی بار دیگر تاکید کرد که تحریم نفت ایران روی قیمت جهانی نفت خام تاثیر چندانی نخواهد داشت.

برایان هوک بار دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی که تحریم های ایران را نادیده گرفته اند و با این کشور معامله می کنند تهدید کرد و گفت نهادهای کاخ سفید فعالیت این اشخاص را بررسی و آنها را در اولین فرصت تحریم خواهند کرد.

وی بار دیگر تاکید کرد که تحریم نفت ایران روی قیمت جهانی نفت خام تاثیر چندانی نخواهد داشت. مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا گفت مکانیسم مالی اتحادیه اروپا برای دور زدن تحریم های آمریکا اجرایی نخواهد بود و نمی تواند بصورت عملی بکار گرفته شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش‌ها به سخنان اشرف‌ غنی که خطاب به ایران گفت: ای برادر دزدی حدی دارد

تحریم‌های یکجانبه پسابرجامی آمریکا علیه ایران چقدر کارآیی دارد؟

تهران «مذاکرات غیرمستقیم» ایران و آمریکا در عمان درباره رفع تحریم‌ها را تأیید کرد