دستورحمله اردوغان به یگان کردهای مدافع خلق سوریه در شرق فرات

دستورحمله اردوغان به یگان کردهای مدافع خلق سوریه در شرق فرات
Copyright 
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری ترکیه برای اولین بار ضمن تروریست خواندن اعضای ی پ گ، یگان های مدافع خلق سوریه اعلام کرد نظامیان این کشور مواضع این کردها در شرق سوریه را بزودی نابود خواهند کرد.

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه می گوید ارتش ترکیه بزودی به نیروهای کرد «ی پ گ»، یگان های مدافع خلق سوریه، که در شرق رود فرات در سوریه هستند حمله خواهد کرد.

نیروهای ی پ گ مهمترین متحد آمریکا در جنگ علیه داعش در سوریه بودند. واشنگتن هم چنان مهم ترین حامی این گروه است.

بیستم ژانویه گذشته ارتش ترکیه به منطقه کردنشین عفرین در شمال غربی سوریه حمله کرد تا با کمک شبه نظامیان اسلام گرای سوری طرفدار ترکیه، نیروهای یگان های مدافع خلق سوریه را از این منطقه عقب برانند.

تاکنون نظامیان ترک هیچگاه به شرق کرانه رود فرات در سوریه و نیروهای کرد که در آنجا حضور دارند حمله نکرده اند. رئیس جمهوری ترکیه این بار تصمیم گرفته است با وجود حمایت های آمریکا از این گروه به آنها حمله کند.

او در آخرین سخنرانی خود روز سه شنبه در جمع نمایندگان پارلمان ترکیه از حزب عدالت و توسعه گفت: « ما این گروه تروریستی که در شرق رود فرات مسقر است را نابود خواهیم کرد. ما کاملا آمادگی این کار را داریم.»

آژانس خبری آنادولو می گوید در هفته های اخیر جنگنده های ترک چندین بار مقر کردهای ی پ گ در شرق فرات را بمباران کرده اند.

این بار معلوم نیست که آمریکا چه واکنشی به سخنان و حمله احتمالی ترکیه به کردهای مورد حمایت کاخ سفید نشان خواهد داد. همزمان ترکیه به عنوان عضوی از ناتو باید پاسخ گوی دیگر اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی باشد. حمله ترکیه به مواضع کردهای ی پ گ در شرق فرات می تواند بار دیگر به تنش ها میان ترکیه و کاخ سفید دامن بزند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان: ایران را در جریان گام‌هایی که در سوریه بر می‌داریم خواهیم گذاشت

اردوغان: مسئول تنش‌های اخیر خاورمیانه نتانیاهو است؛غرب در برابر حمله اسرائیل به سفارت ایران سکوت کرد

انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه چگونه به جنبش‌های زنان این کشور جان دوباره بخشید؟