پارلمان اروپا: فیس‌بوک به اعتماد کاربران اروپایی خیانت کرده است

پارلمان اروپا: فیس‌بوک به اعتماد کاربران اروپایی خیانت کرده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در قطعنامه نمایندگان پارلمان اروپا آمده است: «فیس‌بوک نه تنها به اعتماد شهروندان اتحادیه اروپا خیانت کرده، بلکه قوانین این اتحادیه را نیز نقض نموده است.»

آگهی

پارلمان اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ۲۵ اکتبر طی قطعنامه‌ای که با اکثریت قاطع آراء نمایندگان به تصویب رسید، استفاده بدون اجازه فیس‌بوک از اطلاعات شخصی کاربران اروپایی در پرونده رسوایی کمبریج آنالیتیکا را «خیانت به اعتماد» آنان خواند و خواستار انجام تحقیقات بیشتر شد.

در این قطعنامه آمده است: «فیس‌بوک نه تنها به اعتماد شهروندان اتحادیه اروپا خیانت کرده، بلکه قوانین این اتحادیه را نیز نقض نموده است.»

نمایندگان پارلمان اتحادیه اروپا خواستار «شفافیت بیشتر» توسط فیس‌بوک شده و از آژانس امنیت شبکه اتحادیه اروپا و همچنین کمیته اروپایی امنیت داده‌ها خواستند تا بازرسی «مستقل و کاملی» از پلت‌فرم فیس‌بوک انجام دهند.

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

این قطعنامه در پی استفاده از اطلاعات شخصی ده‌ها میلیون کاربر فیس‌بوک توسط کمپانی کمبریج آنالیتیکا صادر شده است. این شرکت تحلیل داده از اطلاعات کاربران در جهت اهداف سیاسی مانند برکسیت در بریتانیا و یا انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا استفاده کرده است.

نمایندگان پارلمان اروپا دخالت در انتخابات را خطر بزرگی برای دموکراسی خوانده و خواستار ممنوعیت جمع آوری داده با مقاصد سیاسی و انتخاباتی شدند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک در ماه مه سال جاری برای ادای توضیحات به بروکسل سفر کرده و در پارلمان اتحادیه اروپا نسبت به اشتباهات صورت‌ گرفته عذرخواهی کرده بود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

در پی رسوایی فیسبوک، شرکت کمبریج آنالیتیکا تعطیل شد

پلیس بروکسل مانع برپایی گردهم‌آیی بزرگ ملی‌گرایان اروپایی شد

قانون محدود کننده آزادی رسانه‌ها در گرجستان؛ زد و خورد و دعوای دو نماینده در پارلمان خبرساز شد