نتیجۀ یک نظرسنجی: بدون اتحادیه اروپا زندگی بدتر نمی‌شود

نتیجۀ یک نظرسنجی: بدون اتحادیه اروپا زندگی بدتر نمی‌شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یافته‌های نظرسنجی نشان داد که نزدیک به دو سوم اروپایی‌ها معتقدند که زندگیشان بدون وجود اتحادیه اروپا بدتر نخواهد شد و تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان نیز وجود چنین اتحادیه‌ای را «غیرضروری» می‌دانند.

آگهی

اروپایی‌ها خواستار شفافیت بیشتر در فعالیت‌های اتحادیه اروپا هستند و از نهادهای آن می‌خواهند که بر مشکلاتی مانند اشتغال، امنیت و تغییرات آب و هوایی بیش از دیگر موضوعات تمرکز کنند.

این نتیجۀ نظرسنجی مستقلی است که در سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی توسط اتاق فکر «دوستان اتحادیه اروپا» مستقر در بروکسل (Friends of Europe) انجام و نتیجه آن روز پنج‌شنبه منتشر شد.

در جریان این نظرسنجی که در همۀ کشورهای عضو اتحادیه انجام شد، نزدیک به یازده هزار نفر (۱۰۹۶۰ نفر) از شهروندان این اتحادیه به پرسش‌ها پاسخ داده‌اند.

یافته‌های نظرسنجی نشان داد که نزدیک به دو سوم اروپایی‌ها (۶۴ درصد از پاسخ دهندگان) معتقدند که زندگیشان بدون وجود اتحادیه اروپا بدتر نخواهد شد و تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان (۴۹ درصد) نیز وجود چنین اتحادیه‌ای را «غیرضروری» می‌دانند.

با این حال پاسخ دهندگان جوان دیدگاه مثبت‌تری نسبت به اتحادیه اروپا دارند و بر این اساس ۴۱ درصد از پاسخ دهندگانی که زیر ۳۵ سال سن داشتند، معتقد بودند که زندگی بدون اتحادیه اروپا بدتر خواهد شد.

۹۰ درصد پاسخ دهندگان نیز اعلام کرده‌اند که اتحادیه اروپا باید چیزی بیش از یک بازار واحد اروپایی باشد؛ از این تعداد ۸۱ درصد معتقد بودند که این اتحادیه نباید بیش از این برای تصمیم گیری‌های دولت‌های ملی اولویت قائل شود. این نتیجه گویای آن است که احتمالا موضوع «حاکمیت ملی» برای همۀ پاسخ دهندگان از اهمیت بالایی برخوردار نبوده است.

نظرسنجی همچنین نشان داد که بیش از یک سوم اروپایی‌ها خواستار شفافیت بیشتر نهادهای این اتحادیه بویژه در موضوعاتی مانند چگونگی هزینه سازی بودجه هستند.

پاسکال لمی، کمیسر بازرگانی پیشین اتحادیه اروپا و از اعضای این اتاق فکر با اشاره به نتایج به دست آمده هشدار می‌دهد که در صورت ادامه وضع موجود و «بدون انجام تغییر و اصلاحات، اتحادیه اروپا برای اکثر شهروندان این اتحادیه غیرضروری توصیف می‌شود».

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جام جهانی ۲۰۱۸: به نظر شما چه تیمی قهرمان خواهد شد؟

دونالد ترامپ، نامحبوب ترین رییس جمهوری آمریکا طی ۴۰ ساله گذشته

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟