معمای ناپدیدشدن روزنامه‌نگار منتقد ریاض؛اردوغان: به زنده بودنش امیدوارم

معمای ناپدیدشدن روزنامه‌نگار منتقد ریاض؛اردوغان: به زنده بودنش امیدوارم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که از نزدیک پیگیر پرونده ناپدید شدن روزنامه‌نگار منتقد عربستانی است.

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که از نزدیک پیگیر پرونده ناپدید شدن روزنامه‌نگار منتقد عربستانی است.

آقای اردوغان به خبرنگاران گفت که مقامات ترکیه در حال بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته و اسناد موجود در مورد رفت و آمدهای ثبت شده در فرودگاه‌های این کشور هستند.

او تاکید کرد که از مقامات ترکیه خواسته تا پرونده تاپدید شدن آقای خاشقجی را با سرعت هر چه بیشتر بررسی کنند.

آقای اردوغان همچنین خاطر نشان کرد که شخصا نگاه مثبتی به ماجرا دارد و امیدوار است که آسیبی به این روزنامه‌نگار ناپدید شده، وارد نشده باشد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

پیشتر یاسین آکتای، معاون حزب حاکم ترکیه (حزب عدالت و توسعه) و مشاور رئیس جمهوری این کشور به شبکه تلویزیونی سی‌اِن‌اِن ترکیه گفته بود که مطابق اطلاعات ما، آقای خاشقجی به طور عادی از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول خارج نشده بلکه او به شیوه غیرعادی از این محل خارج شده است.

برخی از منابع امنیتی ترکیه نیز به خبرگزاری‌ها گفته‌اند که احتمالا وی در کنسولگری به قتل رسیده و جسد تکه تکه شده‌اش را از ساختمان خارج کرده‌اند.

عکس از رویترز
جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد حکومت عربستان سعودیعکس از رویترز

بیشتر بخوانید:معمای ناپدید شدن روزنامه نگار منتقد ریاض؛ سخنان متناقض مقامات ترکیه و عربستان

نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی خبر داده که پس از آن که او روز سه‌شنبه برای دریافت اسناد رسمی مورد نیاز برای ازدواج وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده، ناپدید شده است.

یک مسئول وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز پنجشنبه اعلام کرد خبرهای مربوط به ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی را از نزدیک دنبال می کنیم ودر پی کسب جزئیات بیشتر از این ماجرا هستیم.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار کهنه کار و با تجربه‌ای که پیش‌تر مشاور دولت عربستان نیز بوده سال گذشته در پی طرح انتقادهایی نسبت به سیاست های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و نیز زیر سوال بردن مداخله نظامی کشورش در یمن، از بیم دستگیری عربستان را ترک کرده و به ایالات متحده آمریکا پناه برده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان: وسایل کنسولگری عربستان در استانبول از نو رنگ شده است

آغاز تحقیقات ترکیه برای یافتن روزنامه‌نگار منتقد عربستانی

ستون خالی روزنامه واشنگتن پست به نشانه همبستگی با روزنامه نگار مفقود عربستانی