اتهام رسوایی اخلاقی رونالدو، از نگرانی شرکت نایک تا حمایت باشگاه یوونتوس

اتهام رسوایی اخلاقی رونالدو، از نگرانی شرکت نایک تا حمایت باشگاه یوونتوس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با دعوت نشدن کریستیانو رونالدو به تیم ملی پرتغال برای چهار دیدار آتی این تیم در ماه های اکتبر و نوامبر گمانه زنی ها در خصوص نقش اتهامات مطرح شده بر ضد وی در این غیبت سوال برانگیز پر رنگ تر شده است.

آگهی

ماجرای اتهام جنسی بر ضد کریستیانو رونالدو که با گذشت هر روز ابعاد گسترده تری پیدا می کند، حالا بسیاری از حامیان مالی این ستاره فوتبال را نیز نگران کرده است.

پس از منتشر شدن خبر شکایت یک زن آمریکایی در لاس وگاس از کاپیتان تیم ملی پرتغال و ستاره سابق تیم رئال مادرید و طرح اتهام تجاوز جنسی بر ضد وی، نایک، شرکت آمریکایی تولید پوشاک و لوازم ورزشی رسما نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی شرکت نایک در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفته است: «ما خبرهای مرتبط با این موضوع را از نزدیک دنبال می کنیم و عمیقا نسبت به اتهام های مطرح شده بر ضد حامی برند خود نگرانیم.»

کریستیانو رونالدو یکی از چهره های مطرح ورزشی دنیا است که سال ۲۰۱۶ قرارداد تجاری بدون مدت و مادام العمر برای حمایت از «برند ویرگولی» با شرکت نایک به امضاء رسانده است.

به نوشته مجله فوربس، مهاجم فصل جدید باشگاه یوونتوس ایتالیا به همراه لبرون جیمز و مایکل جردن ستاره های لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا، ان بی ای، جزو سه ورزشکار مطرح جهان به شمار می رود که تحت چنین قراردادی با شرکت آمریکایی مشارکت مالی دارد.

از سوی دیگر باشگاه یوونتوس، مدافع هفت عنوان قهرمانی متوالی در سری آ با انتشار توییتی به حمایت از مهاجم تازه به خدمت گرفته خود اقدام کرده است. در این بیانیه آمده است: «کریستیانو رونالدو طی ماه های اخیر با بروز روحیه فداکاری و منشی حرفه ای همه را در باشگاه یوونتوس تحت تاثیر قرار داده است. اعمال مجرمانه ای که به وی نسبت داده می شود به حدود ده سال پیش باز می گرد و این هیچ چیز را نسبت به دیدگاه افرادی که با وی در تماس هستند، تغییر نخواهد داد.»

ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی تیم یوونتوس نیز در کنفرانس خبری پیش از دیدار روز شنبه مقابل اودینزه با اشاره به حاشیه به وجود آمده در باره مهاجم تیم اش اعلام کرد: «کریستیانو حالش خوب است و برای فردا آماده بازی است.»

صفحه توییتر باشگاه یوونتوس همچنین با انتشار ویدیویی از صحنه شادی منحصر به فرد رونالدو پس از به ثمر رساندن گل در یکی از تمرینات این تیم و درج عنوان «رونالدو هدف را پیدا می کند» به نوعی حمایت خود را از مهاجم زیر تیغ اتهامات خود اعلام کرد.

اتهام تجاوز جنسی رونالدو به یک زن آمریکایی برای نخستین بار روز جمعه بیست و هشتم سپتامبر رسانه‌ای شد که بلافاصله واکنش و تکذیب این ستاره فوتبالی را به همراه داشت. مهاجم تیم یوونتوس ایتالیا و کاپیتان تیم ملی پرتغال روز یکشنبه با انتشار ویدیویی بر روی صفحه اینستاگرام خود خبر منتشر شده در این ارتباط را جعلی توصیف کرد و منکر هرگونه تجاوز جنسی به این دختر آمریکایی در سال ۲۰۰۹ شد.

این درحالیست که با دعوت نشدن کریستیانو رونالدو به تیم ملی پرتغال برای چهار دیدار آتی این تیم در ماه های اکتبر و نوامبر گمانه زنی ها در خصوص نقش اتهامات مطرح شده بر ضد وی در این غیبت سوال برانگیز پر رنگ تر شده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سقوط ۲۰ درصدی ارزش سهام باشگاه یوونتوس پس از شکست در برابر آژاکس

یوونتوس به دلیل اتهام تجاوز جنسی علیه رونالدو برای دیدارهای تداکاتی به آمریکا نمی رود

بازگشت پرهزینه رونالدو به مادرید؛ جریمه سنگین برای فرار مالیاتی