آتش‌سوزی هور‌العظیم ۲۵۰ نفر را راهی بیمارستان کرد

آتش‌سوزی هور‌العظیم ۲۵۰ نفر را راهی بیمارستان کرد
Copyright Mehr
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آمار مراجعان به دلیل عارضه تنفسی ناشی از دود آتش سوزی تالاب هورالعظیم به مراکز درمانی، به بیش از ۲۵۰ نفر رسیده است.

آگهی

آتش سوزی در تالاب هورالعظیم تا کنون بیش از ۲۵۰ نفر را راهی بیمارستان کرده است.

ناظم ثبوتی فرماندار هویزه روز جمعه ۲۶ مرداد در این زمینه گفت: «افرادی طی یک ماه گذشته که تالار هورالعظیم در خاک عراق دچار آتش‌سوزی بوده، دچار عارضه تنفسی شده‌ و به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.»

به گفته وی، آتش در حال پیشروی در تالاب است که بیشتر در بخش‌های شمالی هورالعظیم قرار دارد.

ثبوتی درباره توقف عملیات اطفای حریق توسط بالگردها و هواپیمای آبپاش نیز گفت: «رهاسازی آب از سد کرخه و از سهم آب بخش ایرانی هورالعظیم برای مرطوب کردن بخش عراقی این تالاب در دست بررسی است اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.»

وی اضافه کرد: «گروهی از کارشناسان محیط زیست و اداره کل بحران استان در حال بررسی این مسئله هستند که آیا رهاسازی آب، در آبگیری نقاط دود و آتش در خاک عراق موثر خواهد بود یا اینکه دنبال گزینه‌های دیگر باید رفت.»

بیشتر بخوانید:

یکی از اهالی هویزه در این باره به خبرگزاری ایرنا گفته است: «دود غلیظ و خفه کننده حتی در درون اتاق‌ها هم نفوذ می‌کند که این مسئله برای مردم بخصوص آنهایی که مشکلات تنفسی دارند بسیار مشکل ساز شده است.»

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان هم در این خصوص می‌گوید که به دلیل دود غلیظ، دید افقی در بعضی از روزها به کمتر از ۵۰ متر نیز رسیده است.

خودسوزی هورالعظیم در خاک عراق از ۱۳ تیر ماه گذشته آغاز شده است. با وجود ادامه دودگرفتگی شدید شهرهای و روستاهای خوزستان، عملیات اطفای حریق در تالاب متوقف شده است.

هورالعظیم، آخرین بازمانده تالاب‌های بین‌النهرین در جنوب غربی ایران و در استان خوزستان قرار دارد. یک سوم این تالاب در ایران و دو سوم آن در عراق واقع شده است.

این تالاب از رودخانه کرخه و دجله آب می‌گیرد اما در این سال‌ها حق‌آبه آن به شدت کاهش یافته است. تابستان امسال هیچ آبی از کرخه به این تالاب وارد نشده و بخش عراقی آن نیز کاملا خشک است.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نجات ده‌ها تن از آتش‌سوزی رزمال تهران؛ آتش بدون تلفات خاموش شد

دست‌کم ۹ زخمی در پی آتش‌سوزی در پالایشگاهی در جنوب آلمان

نگاهی به تالاب های حوزه مدیترانه