چه تعداد از مهاجرانی که به اروپا آمده‌اند شاغلند؟

چه تعداد از مهاجرانی که به اروپا آمده‌اند شاغلند؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به نظر شما مهاجران در کدام کشورهای اروپایی شانس بیشتری برای یافتن شغل دارند؟

آگهی

بر اساس آمار سال ۲۰۱۷ اتحادیه اروپا، ۶۳ درصد مهاجرانی که وارد این اتحادیه می شوند شغل پیدا کرده اند. این آمار ۱۰ درصد کمتر از شهروندان متولد شده در کشورهای اتحادیه اروپاست.

مهاجرانی که بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا جا‌به‌جا می شوند در مقایسه با کسانی که در کشورهایشان می مانند به احتمال بیشتری می توانند شغل پیدا کنند. بر اساس آماری که روز دوشنبه «یورواستت» منتشر کرد ۷۵.۴ درصد مهاجران داخل اتحادیه اروپا که بین ۲۰ تا ۶۴ سال سن دارند توانسته اند کار گیر بیاورند. این آمار برای افراد که در کشور محل تولدشان مانده اند ۷۳ درصد است.

بهترین کشورها برای مهاجران غیر اروپایی در یافتن شغل

جمهوری چک بهترین کشور برای مهاجران غیراروپایی برای یافتن شغل است. ۷۹.۴ درصد مهاجرانی که به جمهوری چک رفته اند شغل پیدا کرده اند که کمی بیشتر از حتی افراد متولد جمهوری چک (۷۸.۵ درصد) است. با این حال وضعیت برای مهاجران اروپایی که به جمهوری چک رفته اند با ۷۹.۷ درصد اندکی بهتر از مهاجران غیراروپایی است.

رومانی و پرتغال در رده های بعد از جمهوری چک قرار می گیرند. در رومانی ۷۶.۳ درصد و در پرتغال ۷۴.۵ درصد مهاجران غیر اروپایی کار گیر آورده‌اند. در هر دو این کشورها مهاجران غیر اروپایی بیشتر از افراد متولد این دو کشور کار گیر آورده‌اند.

بدترین کشورها برای مهاجران غیراروپایی در یافتن شغل

پایین ترین آمار در این زمینه به بلژیک اختصاص دارد. تنها ۵۲ درصد مهاجران غیراروپایی در بلژیک توانسته اند کار پیدا کنند در حالی که ۷۱ درصد افراد متولد بلژیک توانسته‌اند شاغل شوند.

بعد از بلژیک، یونان از جمله بدترین کشورها برای مهاجران غیر اروپایی است، البته باید به این نکته اشاره کرد که وضعیت اشتغال بخاطر بحران اقتصادی یونان برای افراد متولد این کشور نیز چندان بالا نیست.

در جایگاه سوم بدترین کشورها برای مهاجران غیر اتحادیه اروپا کشور فرانسه است که تنها ۵۵.۶ درصد مهاجران غیر اروپایی در فرانسه شاغل شده اند در حالی که افراد متولد فرانسه با نرخ ۷۲.۶ درصد شاغل شده اند.

در تابلوی زیر نرخ اشتغال افراد بومی هر کشور، مهاجران اروپایی و مهاجران غیراروپایی را در ۶ کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا را مشاهده می کنید.

جمعیت مهاجران غیر اروپایی در اتحادیه اروپا

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا، در سال ۲۰۱۱ حدود ۵۱ میلیون نفر در کشورهای مختلف اتحادیه زندگی می کنند که در آن کشورها متولد نشده اند، این میزان حدود ۱۰ درصد جمعیت اتحادیه اروپا را شامل می شود.

حدود یک سوم این جمعیت یعنی حدود ۱۸.۸ میلیون نفرشان در یک کشور عضو اتحادیه اروپا به دنیا آمده اند و ۷.۴ میلیون نفر یعنی ۱۴.۶ درصد در کشوری در قاره اروپا که عضو اتحادیه نیست بدنیا آمده‌اند.

آماری که اتحادیه اروپا برای دوره زمانی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ منتشر کرده نشان می دهد که مهاجران غیر اروپایی بطور سیستماتیک نرخ فعالیت شغلی کمتری داشته اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران بیکاری طولانی مدت در اروپا، چالشها و راهکارها

آیا از مهاجران در آلمان استقبال می شود؟

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»