چرا قوچان نژاد و سردار آزمون از تیم ملی خداحافظی کردند؟

چرا قوچان نژاد و سردار آزمون از تیم ملی خداحافظی کردند؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هنوز تنش میان کارلوس کیروش و برانکو ایوانکویچ، مربی پرسپولیس پایان نگرفته، چند بازیکن نیز با خداحافظی از تیم ملی خبرساز شدند. رضا قوچان‌نژاد «گوچی» و سردار آزمون از تیم ملی خداحافظی کردند.

آگهی

هنوز تنش میان کارلوس کیروش و برانکو ایوانکویچ، مربی پرسپولیس پایان نگرفته، چند بازیکن نیز با خداحافظی از تیم ملی خبرساز شدند. رضا قوچان‌نژاد «گوچی» و سردار آزمون از اولین ملی پوشانی بودند که این تصمیم خود را علنی کردند.

این در حالی است که تیم ملی فرصتی اندک برای آماده‌سازی مناسب برای جام ملت‌های آسیا دارد. این مسابقات در ماه ژانویه ۲۰۱۹ یعنی شش ماه دیگر شروع می‌شود. همچنین باید در نظر گرفت که لیگ برتر ایران نیز از مرداد ماه آغاز خواهد شد و بازیکنان لیگ برتری تیم ملی باید به تیم‌های باشگاهی خود نیز متعهد باشند.

رضا قوچان نژاد بازیکن ایرانی-هلندی که از سال ۲۰۱۲ در تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند، در این دوره از جام جهانی در هیچ‌یک از مسابقات تیم ایران به زمین نرفت و نیمکت نشین بود. وی که زمستان سال گذشته در بازی تیم هیرنفین و توئنته در قالب لیگ برتر هلند مصدوم شده بود، روز گذشته در مصاحبه‌ای گفت: «این تشخیص آقای کی‌روش بود که من بازی نکنم اما این را بگویم که در عمرم هیچ گاه تا این حد آماده نبودم. اعتراض نکردن نیمکت‌نشینان به این قضیه نشان دهنده تیم بودن ماست. ما برای مردم و مملکت خود جنگیدیم. حاشیه‌ها نیز تاثیری در عملکرد ما نداشت و ما تنها حواس‌مان به بازی بود.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سلام، ميگن فوتبال قشنگترين ورزش دنياست. كسى كه پاهاش به توپ خورده ميتونه اين حرف رو تاييد كنه. ورزش فوتبال نه به دين و مذهب فرد نگاه ميكنه، نه به اصليت فرد و نه به وضعيت مالىِ فرد. اى كاش همه جا اينطورى به فوتبال نگاه ميكردن..!اى كاش آدمايى كه نور دستشونه، جاهاى تاريك رو نور مى انداختن تا همه بتونيم ببينيم، نه اينكه فقط خودشون ببينن. بزرگترين هدف فوتبال اينه كه دل مردم رو شاد كنى. درسته كه در اروپا بزرگ شدم، اما از بچگى آرزوم اين بود كه يك روزى، حتى اگر شده يك بار توى استاديوم آزادى پيرهن تيم ملى رو بر تن كنم و بازى كنم. تنها آرزوم اين بود كه با فوتبالم، خانواده و هوادارانم رو شاد كنم. اين شش سالى كه در تيم ملى حضور داشتم، واسم بزرگترين افتخارى بود كه در فوتبال و زندگى ام تونستم بدست بيارم. پوشيدن پيرهن تيم ملى واسه من بزرگ ترين آرزو در دنياى فوتبال بود و هنوز هم بعضى موقع ها باورم نميشه كه اين پيرهن رو خدا برام گذاشت تا من تنم كنم. در اين سالها كه در تيم ملى بودم نمى تونم بهتون بگم چقدر خدارو شكر كردم بابت اين همه لطف و محبتى كه شما عزيزان به من داشتيد. هيچ وقت تشويق هاتون رو يادم نميره ايرانى هاى عزيز و با غيرت♥️ در اين جام جهانى و در روزهاى اخير، خيلى هاتون ازم يه سؤالى پرسيدين كه متاسفانه من هم جوابش رو هنوز نميدونم....شايد بهتره كه بعضى از سؤال ها بى جواب و بعضى از درها توى زندگى هميشه بسته بمونن.. به اين نتيجه رسيدم كه در قلبم، عشقِ به تيم ملى، هر روز بيشتر و بيشتر ميشه، اما عقلم، شخصيتم و غرورم اين اجازه رو به من نميدن كه بهترين پيرهن دنيا رو ديگه بر تن كنم.. دليلش نخواستن نيست، دليلش اينه كه بعضى مواقع بايد يك تصميم سختى رو بگيرى تا بتونى زندگى ات رو دوباره راحت ادامه بدى. ميخوام از اين طريق از همه آقايان در كادر فنى، تداركات و بازيكنان عزيز تيم ملى تشكر كنم بابت اين شش سالى كه به من افتخار دادين. منو نه تنها كمك كرديد كه بازيكن بهترى بشم، بلكه از من انسان بهترى هم ساختيد..تشكر بابت اين همه لطف و انرژى مثبت. مرسى از شما ايرانى هاى با غيرت، تك تك شما رو از ته دل دوست دارم. به اميد پيروزى و پيشرفتِ تيم ملى ايران. يا على. ١٦

A post shared by Reza Ghoochannejhad (@rgucci16) on

گوچی شب چهارشنبه در صفحه اینستاگرام خود، ضمن تشکر از کادر فنی، تدارکات و بازیکنان تیم ملی نوشت: «شايد بهتره كه بعضى از سوال‌ها بى جواب و بعضى از درها توى زندگى هميشه بسته بمونن. به اين نتيجه رسيدم كه در قلبم، عشق به تيم ملى، هر روز بيشتر و بيشتر ميشه، اما عقلم، شخصيتم و غرورم اين اجازه رو به من نميدن كه بهترين پيرهن دنيا رو ديگه بر تن كنم. دليلش نخواستن نيست، دليلش اينه كه بعضى مواقع بايد يك تصميم سختى رو بگيرى تا بتونى زندگى ات رو دوباره راحت ادامه بدی.»

قهرمانی هر کشوری آرزوی تک تک بازیکنانش هست، همه تلاش من و هم تیمی هایم صعود و پیروزی تیم کشور عزیزمون بود اما با تمام تلاش های بی دریغ ما و دعاهای میلیونها ایرانی تقدیر با ما یار نبود. بازی در تیم ملی کشورم برای من افتخار بزرگی بود و تا آخر عمرم به خودم میبالم، متاسفانه با همه علاقه ای که دارم و برخلاف میل باطنی و خواسته قلبیم تصمیم گرفتم که از تیم ملی کشورم خداحافظی کنم این برای یک جوان ۲۳ساله که با سختی ها و مشقت های زیادی به اینجا رسیده قطعا دردناک ترین تصمیم و اتفاق زندگیش خواهد بود توی زندگی یه چیزهایی هست که حرف اول رو میزنه،با توجه به اینکه مادرم بیماری سختی رو پشت سر گذاشته بود و من خوشحال بودم متاسفانه الان بخاطر نامهربانی و قدرنشناسی عده ای و توهین هایی که به هیچ وجه حق من و هم تیمی هایم نیست، بیماریش تشدید شده، این مسئله من رو بین دوراهی سختی برای انتخاب قرار داده، در نتیجه من مادرم رو انتخاب می کنم. بیائید همدیگه رو قضاوت نکنیم و از روی ظاهر دیگران اونها رو مورد ارزیابی قرار ندیم،کسی چه میدونه که در پس خنده های من چه سختی های تلخی وجود داره؟؟؟!!! من برای سلامتی مادر علیرضا جهانبخش عزیزم که بیماری سختی رو پشت سر گذاشته و بهبودی حاصل شده آرزوی سلامتی دارم، تنها علیرضا بود که شاهد روزهای غم انگیز و تلخ دوران بیماری مادرم بود، ممنون رفیق ختم کلامم در تشکر از کیروش عزیز است،امیدوارم روزی تیم کشورم رو در قهرمانی جهان ببینم. از تمامی رسانه ها هم بخاطر لحظه لحظه های با ما بودنشون سپاسگزارم و قدردان محبت های تک تک هموطنانم هستم عشق فقط مادر با ارزوی سلامتی برای همه مادرها❤

A post shared by IAmSardar (@sardar_azmoun) on

سردار آزمون نیز روز صبح پنج‌شنبه در حساب اینستاگرامی خود با گلایه از «نامهربانی‌ها و توهین‌ها» نوشت: «توی زندگی یه چیزهایی هست که حرف اول رو میزنه، با توجه به اینکه مادرم بیماری سختی رو پشت سر گذاشته بود و من خوشحال بودم. متاسفانه الان بخاطر نامهربانی و قدرنشناسی عده ای و توهین‌هایی که به هیچ وجه حق من و هم تیمی‌هایم نیست، بیماریش تشدید شده، این مسئله من رو بین دوراهی سختی برای انتخاب قرار داده، در نتیجه من مادرم رو انتخاب می کنم.»

سردار آزمون ۲۳ساله بازیکن تیم روبین کازان روسیه است. لیگ برتر این کشور که امسال میزبان جام جهانی است نیز همواره از ماه مارس (فروردین) تا ماه نوامبر (آذر) برگزار می‌شود.

رضا قوچان نژاد ۳۰ ساله و بازیکن تیم هیرنفین هلند است. لیگ برتر فوتبال این کشور نیز پیش از این از تاریخ ۱۲ ژوئن آغاز شده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سامان قدوس، نخستین بازیکن ایرانی در لیگ فرانسه

داستان قلعه‌نویی و کلینزمن؛ نتایجی مشابه با سرنوشتی متفاوت

واکنش رئیس فدراسیون فوتبال به ناکامی تیم ملی ایران در قطر؛ تاج تکلیف قلعه‌نویی را روشن کرد