تیراندازی در بلژیک سه کشته برجای گذاشت

تیراندازی در بلژیک سه کشته برجای گذاشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

پلیس ليژ در بلژیک اعلام کرد مردی که بر روی نیروی پلیس آتش گشوده بود، کشته شد. دو پلیس زن، یک شهروند و عامل تیراندازی در این حادثه جان خود را از دست دادند.

دادستان عمومی در جلسه مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که حادثه تیراندازی تحت عنوان پرونده‌ای تروریستی در حال بررسی است.

او در جمع خبرنگاران اضافه کرد که مهاجم در ابتدا با چاقو به یک پلیس حمله کرده ، اسلحه او را گرفته و سپس به دو افسر پلیس شلیک کرده است. سرنشین خودرویی که در نزدیکی محل حادثه توقف کرده بود نیز بر اثر آتش گلوله مهاجم کشته شد.

رویترز
پلیس در حال آرام کردن عابران نزدیک محل حادثه تیراندازیرویترز

عامل تیراندازی سپس به مدرسه ای نزدیک محل حادثه فرار کرده و زنی را به گروگان می‌گیرد. این حرکت فرد مهاجم منجر به تبادل آتش با پلیس می‌شود. با شروع تیراندازی، دانش‌آموزان به سرعت به خارج از مدرسه هدایت شدند.

در نهایت مهاجم بر اثر گلوله پلیس کشته می‌شود. در جریان تیراندازی در مدرسه چند نیروی پلیس نیز زخمی شدند.

تلویزیون بلژیک عامل تیراندازی را مردی ۳۶ ساله با تابعیت بلژیکی اعلام کرد. مهاجم به علت ارتکاب جرائم مربوط به مواد مخدر در زندانی در حومه لیژ دوران محکومیت خود را می‌گذرانده است و روز حادثه با برگه مرخصی یک روزه خارج از زندان به سر می‌برده است.

نخست وزیر بلژیک، شارل میشل به خانواده‌‌های قربانیان تسلیت گفت و اظهار داشت هنوز انگیزه مهاجم روشن نیست و برای اظهارنظر زود است.

رویترز
آمبولانس‌ها در نزدیکی محل حادثهرویترز

ليژ شهری صنعتی در منطقه فرانسوی زبان والونیا بلژیک و در نزدیکی مرز آلمان قرار دارد. در سال ۲۰۱۱ نیز این شهر شاهد حمله مسلحانه دیگری بود. مهاجم مسلحی ۴ نفر را به ضرب گلوله کشت و بیش از ۱۰۰ نفر را زخمی کرد.

از سال ۲۰۱۵ و پس از روشن شدن اینکه برنامه‌ریزی حملات تروریستی پاریس در بروکسل انجام گرفته بود، بلژیک در وضعیت هشدار به سر می‌برد.

رویترز
نیروی پلیس در نزدیکی محل حادثهرویترز
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویدئوی رقص افسر اف‌بی‌‌آی و شلیک بی‌اختیار او