بانک ترکیه‌ای متهم به همکاری با ایران: با آمریکا همکاری می‌کنیم

عثمان ارسلان، مدیر اجرایی هالک بانک ترکیه
عثمان ارسلان، مدیر اجرایی هالک بانک ترکیه Copyright خبرگزاری آناتولی
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مدیر پیشین امور بین‌الملل هالک بانک ترکیه، روز چهارشنبه گذشته به جرم مشارکت در دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران به ۳۲ ماه زندان محکوم شده بود.

آگهی

هالک‌ بانک، بانک ترکیه‌ای که یکی از مدیران پیشین آن به جرم همکاری با ایران محکوم شده است، می‌گوید با آمریکا همکاری می‌کند.

مدیر اجرایی هالک بانک روز چهارشنبه ۲ خرداد اعلام کرد این بانک «همکاری نزدیکی» با وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا دارد. عثمان ارسلان در گفتگو با شبکه بلومبرگ گفت هالک بانک امیدوار است دادگاهی که در آمریکا در مورد فعالیت این بانک جریان دارد، «بدون پرداختن غرامت» پایان یابد.

مهمت (محمد) هاکان آتیلا، مدیر پیشین امور بین‌الملل هالک بانک ترکیه، روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه گذشته به جرم مشارکت در دور زدن تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران به ۳۲ ماه زندان محکوم شده بود. رضا ضراب، بازرگان ایرانی-ترکیه‌ای به ‌عنوان شاهد در این پرونده حضور داشت.

این اتهام‌ها مربوط به زمانی است که برجام هنوز امضا نشده و تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در جریان بود.

ماجرای صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای مهمت آتیلا، اخیرا روابط نه‌ چندان گرم واشنگتن و آنکارا را بیش از پیش به تیرگی کشانده بود.

مهمت هاکان آتیلا در ماه مارس سال ۲۰۱۷ میلادی در نیویورک بازداشت شد. رضا ضراب نیز یک سال پیش از آن در ایالت فلوریدا بازداشت شده بود.

بیشتر بخوانید:

مدیر پیشین هالک بانک ترکیه به جرم دور زدن تحریم‌های ایران به زندان محکوم شد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه اموال رضا ضراب را توقیف می کند

واقف بانک ترکیه: هیچ پیوندی با ماجرای رضا ضراب نداریم

تحولات در بانک مرکزی ترکیه؛ دلایل استعفای حفیظه ارکان و چشم‌انداز اقتصادی در آستانه انتخابات چیست؟