وزیر خارجه فرانسه: سیاست‌های آمریکا در قبال ایران منطقه را به خطر می‌اندازد

وزیر خارجه فرانسه: سیاست‌های آمریکا در قبال ایران منطقه را به خطر می‌اندازد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر خارجه فرانسه در پاسخ به سوال لئا سلامه که پرسید چرا در برابر این شیوه دیکتاتورمآبانه آمریکا سر خم می کنید گفت: «ما سر خم نمی کنیم، ما تا جایی که ممکن باشد امنیت سرمایه گذاری هایمان را در ایران تامین می کنیم.»

آگهی

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه روز چهارشنبه گفت که سیاست‌های آمریکا در قبال ایران منطقه را به خطر می‌اندازد.

وی تاکید کرد که اعمال تحریم‌ها موجب قدرت گرفتن جریان تندرو در مقابل نیروهای میانه‌رو درایران و تضعیف حسن روحانی، رئیس جمهوری می‌شود. آقای لودریان هشدار داد سیاست‌های اعلام شده آمریکا موجب می‌شود که امنیت منطقه بیش از هر زمان دیگری در خطر قرار بگیرد.

وزیر خارجه فرانسه همچنین گفت که پاریس و واشنگتن نگرانی‌های مشترکی درباره برنامه موشکی ایران دارند اما در عین حال تاکید کرد برجام بهترین توافقی بود که می‌توانست به دست بیاید.

آقای لودریان همچنین از اختلاف نظر اروپا با آمریکا بعنوان «عدم توافق بنیادی» یاد کرد و گفت که توافق هسته‌ای با ایران نمرده است.

وزیر خارجه فرانسه گفت که ما کاملا مخالف اقدامات تنبیهی آمریکا در قبال شرکت های اروپایی در ایران هستیم چرا که این اقدامات فراسرزمینی است. او در پاسخ به سوال لئا سلامه، خبرنگار فرانس انتر که پرسید چرا پس در برابر این شیوه دیکتاتورمآبانه سر خم می کنید گفت: «ما سر خم نمی کنیم، تا جایی که ممکن باشد امنیت سرمایه گذاری هایمان را در ایران تامین می کنیم.»

او گفت که تمام شرایط برای اینکه برخورد و جنگی در منطقه ایجاد شود گرد هم آمده اند و با این حال باید با خونسردی برای صلح تلاش کرد.

با خروج ایالات متحده آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، واشنگتن به شرکت‌های اروپایی هشدار داده است که از سرمایه گذاری در ایران بپرهیزند، با این حال اروپا تلاش دارد تا در برابر اقدامات فرا سرزمینی ایالات متحده در تحریم شرکت های اروپایی که در ایران سرمایه گذاری کرده اند بایستد.

در وضعیتی که برخی شرکت های اروپایی از جمله توتال اعلام کرده اند در صورت بازگشت تحریم های آمریکا از سرمایه گذاری در ایران صرفنظر می کنند با این حال مشخص نیست که دولت های اروپایی چگونه می توانند شرکت های خصوصی را که در برابر تحریم های آمریکا مورد حفاظت قرار دهند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوریه: خروج نیروهای ایران قابل بحث نیست

مخالفت اکثریت فرانسوی‌ها با تصمیم ترامپ برای خروج از برجام