حزب حاکم اسپانیا: گزینه‌های کابینه کاتالونیا «جنجال‌ برانگیز» است

 حزب حاکم اسپانیا: گزینه‌های کابینه کاتالونیا «جنجال‌ برانگیز» است
نگارش از Euronews با استفاده از  رویترز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در میان اعضای کابینه نام سیاستمدارانی به چشم می‌خورد که یا در زندان‌ هستند و یا در انتظار فرارسیدن تاریخ محاکمه خود به سر می‌برند.

آگهی

کیم تورا، رهبر جدید کوتالونیا روز شنبه ۱۹مه/ ۲۹ اردیبهشت اعضای کابینه‌اش را معرفی کرد. در میان اعضای کابینه نام سیاستمدارانی به چشم می‌خورد که یا در زندان‌ هستند و یا در انتظار فرارسیدن تاریخ محاکمه خود به سر می‌برند. این حرکت از سوی حزب حاکم اسپانیا «جنجال برانگیز» خوانده شده است.

از زمان برگزاری همه‌پرسی استقلال کاتالونیا در اکتبر سال گذشته و اعلام استقلال یک طرفه، اختلاف دولت مرکزی با جدایی طلبان این منطقه عمیق‌تر شده است.

بیشتر بخوانید:

طرفداران استقلال‌ کاتالونیا از اسپانیا معتقدند که ثروت این منطقه ناعادلانه صرف صندوق‌های دولتی می‌شود و به همین جهت برای تشکیل جمهوری مستقل از اسپانیا تلاش می‌کنند.

پس از پیروزی قاطع استقلال طلبان در انتخابات منطقه‌ای دسامبر ۲۰۱۷ میلادی چالش اصلی یافتن رهبری بود که نه در زندان و نه در خارج از کشور باشد.

در نهایت روز دوشنبه ۱۴ مه، کیم تورا که به رهبر سابق کاتالوینا، کارلوس پوجدمون، بسیار نزدیک است به عنوان رهبر جدید استقلال طلبان انتخاب شد.

رویترز
کارلس پوجدمون رهبر سابق منطقه کاتالونیارویترز

کیم تورا با انتخاب دو سیاسمت‌دار به نام‌های جوردی تورول و جوزف رول که هر دو در زندان به سر می‌برند و همین‌طور آنتونی کمین و لویی پوئیجی که در بروکسل هستند و تحت تعقیب پلیس اسپانیا قرار دارند، راه آشتی و مسامحه با مادرید را سخت کرده است.

سخن‌گوی دولت مرکزی در بیانیه‌ای اعلام کرد:«دادگاه انتخاب سیاست‌مداران زندانی را به عنوان اعضای کابینه رد خواهد کرد. همان‌طور که انتخاب رهبر کاتالونیا به همین خاطر ماه‌‌ها به طول انجامید.»

نامزد حزب حاکم، خاویار گارسیا آلبیول در حساب توئیتری خود نوشت:«ترکیب جدید کابینه کاتالونیا حاوی پیامی مستقیم در جهت ادامه مشکلات و اختلافات است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟

اعتراض کشاورزان اسپانیا؛ دولت به برخی از خواسته‌های آنها تن داد