گشایش اولین سینما در عربستان سعودی بعد از ۳۵ سال

گشایش اولین سینما در عربستان سعودی بعد از ۳۵ سال
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سالن‌های سینمایی قرار نیست همانند دیگر مکان‌های عمومی همچون موزه در عربستان برای زنان و مردان جدا باشد.

آگهی

اولین سینمای عربستان سعودی بعد از ۳۵ سال قرار است ۲۹ فروردین / هجده آوریل در پایتخت این کشور، ریاض بازگشایی شود. مقامات عربستان سعودی اعلام کردند شرکت آمریکایی ای‌ام سی (American Multi-Cinema) یا به اختصار AMC قرار است در پنج سال آینده، ۴۰ سالن سینما در سراسر پادشاهی سعودی بازگشایی کند.

سالن‌های سینمایی عربستان همانند دیگر مکان‌های عمومی همچون موزه قرار نیست برای زنان و مردان جدا باشد. یک منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته است که «پلنگ سیاه» به عنوان فیلم افتتاحیه این سالن سینما به روی پرده خواهد رفت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

عربستان سعودی در دهه ۷۰ سینما داشت اما با افزایش قدرت محافظه کاران، درهای سالن های نمایش این کشور به روی دوست‌داران فیلم و سینما بسته شد.

از سال ۲۰۱۷ ولیعهد عربستان سعودی، محمد بن سلمان، بازگشایی سینماها را بخشی از برنامه اصلاحات اعلام کرد. ولیعهد عربستان در حال حاضر در سفری در ایالات متحده آمریکا به سر می‌برد. محمد بن سلمان در طول این سفر علاوه بر ملاقات با مقامات آمریکایی، قصد دارد از مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری و کسب و کار مطرح آمریکا دیدار و زمینه‌های جذب سرمایه و تولید را در عربستان سعودی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: دیدار ولیعهد عربستان و بیل گیتس؛ بن سلمان به هالیوود می رود

شهروندان عربستان سعودی، با وجود ممنوعیت سینما، طرفداران سرسخت فیلم‌های هالیوودی و سریال‌های آمریکایی هستند.

اولین سینمای عربستان سعودی در ساختمان محل برگزاری کنسرت ساخته و آغاز به کار خواهد کرد و مجهز به ۵۰۰ صندلی چرمی در سطح اصلی و بالکن و دستشویی‌هایی از جنس مرمر خواهد بود.

ادم آرون، مدیر اجرایی شرکت آمریکایی ای‌ام سی به خبرنگار رویترز می‌گوید:« این سینما زیباترین سینمای جهان خواهد شد. ما قرار است برای جمعیتی بیش از ۳۲ میلیون نفر که بیشترشان زیر ۳۰ سال سن دارند، سالن‌های سینما بسازیم. عربستان سعودی می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۳۵۰ پردیس سینمایی با بیش از ۲۵۰۰ پرده سینما بسازد. پردیس‌های سینمایی قرار است درآمدی بیش از ۱ میلیارد دلار در سال جذب کنند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازداشت زنان کنشگر در عربستان؛ پروژه اصلاحات بن‌ سلمان چه شد؟

عربستان؛ پخش نخستین فیلم در سینما پس از ۳۵ سال

سازمان دختر شایسته جهان ادعای شرکت نماینده عربستان در رقابت‌های امسال را تکذیب کرد