رسانه های مجار: بوداپست به یک عامل رژیم سوریه اجازه اقامت داده است

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت مجارستان به آن دسته از اتباع خارجی که اقدام به خرید ۳۰۰ هزار یورو اوراق قرضه این کشور می کردند دستکم پنج سال اجازه اقامت اعطاء می کرد.

آگهی

برخی رسانه های مجارستان از اعطای اجازه اقامت در این کشور به یک مرد سوری خبر می دهند که به دلیل همکاری با رژیم سوریه از سوی آمریکا تحریم شده است.

به گزارش دو پایگاه اینترنتی مجار دولت ویکتور اوربان، نخست وزیر این کشور به لعطیه خوری، شهروند سوریه اجازه اقامت اعطاء کرده است.

در گزارش مشترک این دو پایگاه اینترنتی آمده است که آمریکا لعطیه خوری را در سال ۲۰۱۶ به دلیل نقش آفرینی در خرید سوخت برای دولت سوریه تحریم کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دولت مجارستان به آن دسته از اتباع خارجی که اقدام به خرید ۳۰۰ هزار یورو اوراق قرضه این کشور می کردند دستکم پنج سال اجازه اقامت اعطاء می کرد. اجرای این طرح که در سال ۲۰۱۳ آغاز شد سال گذشته میلادی متوقف شد.

دولت مجارستان در واکنش به گزارش منتشر شده تاکید کرده که نهادهای امنیتی این کشور در مورد همه افرادی که اجازه اقامت دریافت کرده اند تحقیق کرده است. وزارت کشور مجارستان در پاسخ به پرسش یورونیوز پیرامون گزارشهای منتشرشده تاکید کرده که هیچ کدام از افرادی که نامشان در گزارش رسانه ها آمده است از سوی اتحادیه اروپا تحریم نشده اند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا پوپولیسم در اروپا جان گرفته است؟

پناهجوی سوری به دلیل ورود غیرقانونی به مجارستان و درگیری با پلیس به ۷ سال زندان محکوم شد

فیسبوک ویدئوی مهاجرستیزانه سیاستمدار مجار را حذف کرد