آزمون استخدامی در ایتالیا: ۲۰۰۰ نفرمتقاضی برای تنها ۵ شغل

آزمون استخدامی در ایتالیا: ۲۰۰۰ نفرمتقاضی برای تنها ۵ شغل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اتوبوسی از جنوبی‌ترین نقطه ایتالیا راه ‌می‌افتد، در مسیرهای مختلف توقف می‌کند و متقاضیان را برای شرکت در آزمون استخدامی به شمال ایتالیا می‌برد.

آگهی

مشاغل بخش دولتی در کشور ایتالیا در میان متقاضیان شغل از محبوبیت بالایی برخوردار است. بدین جهت آزمون استخدامی طولانی و سخت است و تعداد زیادی از سراسر کشور در این آزمون شرکت می‌کنند.

چهارشنبه ۲۸ مارس/۸ فروردین ۸۲۴ متقاضی مضطرب در آزمون استخدامی برای شغل پرستاری شرکت کردند. بیشترشرکت‌کنندگان تازه فارغ‌التحصیلان دانشگاه هستند. از میان ۸۲۴ متقاضی، ۵۰۰ به مرحله بعد آزمون راه پیدا کردند.

در حدود ۲۰۰۰ نفر برای شرکت در آزمون استخدامی پرستاری در حومه شهر تورین در شمال ایتالیا اقدام کرده‌اند. از این تعداد تنها پنج نفر لباس پرستاری بر تن خواهند کرد.

متقاضیان بعد از شرکت و موفقیت در آزمون صبح، در آزمون بعدازظهر به رقابت پرداختند.

متقاضیان چگونه از پس هزینه شرکت در آزمون برمی‌آیند؟

رافائل دیسینا سابقا قصد شرکت در آزمون استخدامی را داشت اما وقتی فهمید که نمی‌تواند هزینه سفر را بپردازد، پروژه «اتوبوس برو» را به راه انداخت.

اتوبوس از جنوبی‌ترین نقطه ایتالیا راه ‌می‌افتد، در مسیرهای مختلف توقف می‌کند و متقاضیان را برای شرکت در آزمون استخدامی به شمال ایتالیا می‌برد. راننده اتوبوس، جینو فررا یک سالی می‌شود که به این کار مشغول است. او خاطرات زیادی از سفرهای متعددش داشته است. فررا به خبرنگار یورونیوز می‌گوید:«خیلی‌ها تا لحظه آخر درس می‌خوانند. خیلی‌ها تو اتوبوس عاشق می‌شوند و خیلی‌ها هم بارها در آزمون شرکت می‌کنند. یادم می‌آید یک خانم ۵۰ ساله می‌گفت که برای ۲۵ امین بار است که در آزمون استخدامی شرکت می‌کند».

رقابت بر سر چی است؟

متقاضیانی که برای ۵ شغل پرستاری در حومه تورین با هم رقابت می‌کنند، تنها برای حقوق ماهانه ۱٫۸۹۰ یورو در ماه رقابت نمی‌کنند. رقابت اصلی در واقع بر سر داشتن «شغلی مادام‌العمر» است. در ایتالیای امروز با وضعیت اقتصادی نامناسب، چنین شغلی فرصت خوبی برای متقاضیان است.

بر اساس گزارشی که کمیسیون اتحادیه اروپا در تابستان سال ۲۰۱۷ منتشر کرده است از میان هر پنج ایتالیایی جوان، یک نفر بیکار است. نرخ بیکاری در میان جوانان بین ۱۵ تا ۲۴ ساله در ایتالیا در میان کشورهای اتحادیه اروپا بسیار بالاست. بالاترین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا متعلق به یونان است. بعد از آن اسپانیا و ایتالیا در مقام دوم و سوم قرار می‌گیرند.

با توجه به نرخ بالای بیکاری در ایتالیا، امید چندانی برای تعداد زیاد متقاضیان شغل باقی‌ نمی‌ماند. جوانان ایتالیا همچنان سوار «اتوبوس» خواهند شد و در آزمون استخدامی شرکت خواهند کرد تا بالاخر بتوانند شغلی برای زندگی بیابند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استخدام بدون رزومه و مصاحبه شغلی در یک شرکت هلندی

آمار نرخ تورم و بیکاری در آلمان

کاهش نرخ بیکاری در فرانسه در سال ۲۰۱۶