درگیری های یمن طی ۲۴ ساعت دستکم ۶۰ کشته بر جا گذاشت

رژه نیروهای حوثی
رژه نیروهای حوثی Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حوثی ها و نیروهای حامی دولت عبدربه منصور هادی در حالی در استان حدیده در حال نبرد با یکدیگر هستند که کنترل بندر حدیده در این استان دارای اهمیتی راهبردی است.

آگهی

مسئولان امنیتی و پزشکی در یمن می گویند درگیری ها در استان حدیده طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۰ کشته بر جای گذاشته است.

بنا به گزارشها از زمان پرتاب دومین موشک بالستیک به سوی ریاض از سوی نیروهای حوثی بر شدت حملات هوایی ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان به استان حدیده و همچنین درگیری های زمینی در این استان افزوده شده است.

حوثی ها و نیروهای حامی دولت عبد ربه منصور هادی در حالی در استان حدیده در حال نبرد با یکدیگر هستند که کنترل بندر حدیده در این استان دارای اهمیتی راهبردی است. این بندر که اکنون در اختیار نیروهای حوثی قرار دارد مهمترین مسیر برای ورود کالاهای وارداتی به یمن محسوب می شود.

تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ نفر از نیروهای حوثی در منطقه تحیتا و ۱۸ تَن نیز در حیس کشته شدند. علاوه بر این ۶۳ مجروح نیز از صف نیروهای حوثی به بیمارستان های حدیده انتقال یافته اند.

این در حالی است که ۱۲ نفر از نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی در درگیری با حوثی ها کشته شدند.

نیروهای حوثی یمن
رویترز

نیروهای حوثی در روز ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) اقدام به پرتاب دومین موشک بالستیک به سوی ریاض، پایتخت عربستان کردند. پیش از آن نیز در روز چهارم نوامبر یک موشک بالستیک به سوی فرودگاه ریاض پرتاب شده بود.

جنگ در یمن از زمان آغاز حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان تاکنون بیش از ۸۷۵۰ کشته بر جای گذاشته است. گروه زیادی از این افراد غیرنظامی بودند. در مقابل ائتلاف به رهبری عربستان از کشته شدن حدود ۱۱ هزار نفر از نیروهای حوثی سخن می گوید.

بیشتر بخوانید:

صلیب سرخ: شمار مبتلایان به وبا در یمن از مرز یک میلیون نفر گذشت

نیکی هیلی: رد پای ایران در حمله موشکی جدید به ریاض دیده می‌شود

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نروژ فروش سلاح به امارات متحده عربی را تعلیق کرد

کشته شدن ۱۴ غیرنظامی در حمله هوایی ائتلاف عربی به بازاری در یمن

سخنگوی ائتلاف اعراب: یک میلیون مبتلا به وبا در یمن «اغراق» است