فریاد فعال فمن در واتیکان: خداوند زن است

 Topless Femen activist tries to snatch Jesus statue from Vatican crib
Topless Femen activist tries to snatch Jesus statue from Vatican crib
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

این فعال فمن در حالی که فریاد می‌زد «خداوند زن است» با پریدن از روی حفاظ، خود را محوطه ای رساند که صحنه‌ای از انجیل با مجسمه‌های مسیح و مریم مقدس بازسازی شده بود.

آگهی

ساعاتی پیش از حضور پاپ فرانسیس در میدان سن پیتر در واتیکان برای نطق روز کریسمس، یک فعال گروه فمن که قصد بلند کردن مجسمه نوزاد مسیح را داشت، توسط نیروهای پلیس بازداشت شد.

این فعال نیمه عریان فمن در حالی که فریاد می‌زد «خداوند زن است» با پریدن از روی حفاظ خود را به نزدیکی «تابلوی ولادت» رساند ولی نیروهای امنیتی او را در مجاورت مجسمه متوقف کردند.

این اختلال ساعاتی قبل از نطق رهبران کاتولیک‌های جهان در جمع ۵۰ هزار نفری مومنان در قسمتی از صحن واتیکان اتفاق افتاد که به مغاره یا تابلوی ولادت معروف است و در ایام کریسمس معمولا صحنه‌ های مرتبط با تولد پیامبر مسیحیان در آن بازآفرینی می شود.

وبسایت جنبش فمن که فعالان آن حضور با سینه های برهنه و نقاشی شده را به نماد اعتراضی خود تبدیل کرده اند، اعلام کرد که نام این فعال آلیشیا ونوگرادوا است.

کریسمس سال ۲۰۱۴ نیز یکی از فعالان این جنبش اقدام مشابهی را انجام داد. وی پیش از دستگیری موفق شده بود تا مجسمه نوزاد مسیح را بردارد.

بیشتر بخوانید: جنبش زنان با سینه های برهنه از چه دفاع می کند؟

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف بقایای جسد در نزدیکی سفارت واتیکان در رم

دولت ویتنام از نمایش مجسمه‌های برهنه انتقاد کرد

جنبش زنان با سینه های برهنه از چه دفاع می کند؟