آیفون ۱۰ در بازار ایران چه قیمتی است؟

آیفون ۱۰ در بازار ایران چه قیمتی است؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

در حالی‌که تنها یک هفته از ورود آیفون ۱۰ به بازارهایی جهانی می‌گذرد، کم کم قیمت آخرین محصول اپل در بازارهای ایران واقعی‌تر می‌شود.

قیمت‌های نجومی پیش فروش در ایران

زمانیکه در تاریخ ۲۱ شهریور، آیفون ۱۰ توسط شرکت اپل معرفی شد، برخی از فروشندگان در ایران اقدام به پیش‌فروش این محصول با قیمت‌های بالای ۱۰ میلیون تومان کردند. این قیمت‌ها حتی تا به ۲۳ میلیون تومان برای نسخه‌ ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۱۰ رسیده بود. این درحالی است که قیمت آخرین نسخه آیفون برای نسخه ۶۴ گیگابایتی ۹۹۹ دلار (۸۵۹ یورو) و برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی ۱۱۴۹ دلار (۹۸۸ یورو) است.

اما قیمت آیفون ۱۰ در بازارهای ایران هم اکنون چقدر است؟

قیمت گذاری توسط گمرک

هفته گذشته، گمرک ایران یک روز بعد از ورود رسمی آیفون ۱۰ به بازار جهانی، ارزش واقعی این گوشی را بر مبنای واحد ارزی یورو اعلام کرد. گمرک ایران قیمت واقعی گوشی آیفون ۱۰ با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی را ۹۲۰ یورو و نسخه ۶۴ گیگابایتی این گوشی در گمرک ۸۰۰ یورو ارزش گذاری کرد.

قیمت پایه گوشی بدون عوارض و مالیات است بنابراین پنج درصد عوارض ورودی کالا روی این ارزش گذاری اضافه می‌شود. از سوی دیگر برای واردات گوشی‌های تلفن همراه، علاوه بر این پنج درصد عوارض ورودی، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و چهار درصد مالیات علی الحساب نیز دریافت می‌شود.

با کمی محاسبه می‌توان به قیمت واقعی آیفون ۱۰ در ایران رسید. قیمت حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای نسخه ۶۴ گیگابایتی و قیمت حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی ارزیابی می‌شود. اما در بازار ایران این مدل از آیفون به چه قیمت عرضه می‌شود؟

قیمت رسمی در بازار ایران

یک شرکت خدمات تلفن همراه که خود را نماینده رسمی تلفن های همراه ال جی ، اپل، هوآوی و زد تی ایی مطرح می‌کند اعلام کرده است که نسخه ۶۴ گیگابایتی آیفون ۱۰ را با قیمت ۶ میلیون ۵۶۵ هزار تومان و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن را با قیمت ۷ میلیون و ۵۷۵ هزار تومانی به فروش می‌رساند.

یکی از مشکلاتی که همواره آیفون‌های شرکت اپل در ایران با آن مواجه بوده‌اند، ورود غیرقانونی آن‌ها بوده که با توجه به طرح رجیستری، برای کاربران دردسر ایجاد می‌کند.

هفته گذشته حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی طرح رجیستری اعلام کرده بود که تا کنون هیچ سفارش خریدی برای نسل جدید تلفن‌های همراه اپل، آیفون ۱۰ ثبت نشده و این گوشی‌ها از اپراتورهای تلفن همراه سرویس نخواهند گرفت.

بیشتر بخوانید:سخنگوی طرح رجیستری: آیفون X نخرید

شرکتی که خود را نمایندگی اپل در ایران معرفی می‌کند اخیرا اعلام کرده که اخیرا آیفون ۱۰ را وارد این کشور کرده و بنابراین برای خرید آن مشکلی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:چهار ویژگی منحصر به فرد آیفون ۱۰

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود