واکنش ایران به عملیات ترکیه در استان ادلب سوریه

واکنش ایران به عملیات ترکیه در استان ادلب سوریه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سخنگوی وزارت خارجه ایران نسبت به توافق در اجلاس بعدی آستانه در مورد اعزام ناظران ایرانی به استان ادلب سوریه اظهار امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در مورد عملیات ترکیه در استان ادلب سوریه اظهار داشت: «مواضع ما با ترکیه و روسیه در خصوص موضوعات سوریه تا حد زیادی همواره مورد مشورت است و هماهنگی های لازم و به هنگام صورت می گیرد و همکاری های خود را به طور دائم و مستمر داریم.»

به گفته وی در اجلاس ششم آستانه «تا حد زیادی پیشرفت های قابل ملاحظه ای» در مورد اعزام ناظران ایرانی به استان ادلب صورت گرفته است.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران در حالی بیان شد که نیروهای نظامی ترکیه عملیات شناسایی خود در استان ادلب سوریه را از روز یکشنبه آغاز کرده اند.

Turkey backs Syrian rebels for “serious operation” in Idlib https://t.co/wa1xtnVri1pic.twitter.com/3WFJ1FkhIm

— Reuters Top News (@Reuters) October 7, 2017

ارتش ترکیه در حالی روز دوشنبه این خبر را تائید کرد که انتظار می رود عملیات نظامی این کشور در شمال غربی سوریه به زودی آغاز شود.

به این ترتیب ارتش ترکیه در حال حاضر نقاطی را برای نظارت و دیده بانی در استان ادلب در نظر گرفته است. عملیات شناسایی ارتش ترکیه در چارچوب توافق آستانه که ماه گذشته به دست آمد، صورت می گیرد.

بیانیه ارتش ترکیه در حالی منتشر شد که آنکارا طی روزهای گذشته نیروهای نظامی خود را به مناطق مرزی با سوریه گسیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اردوغان: عملیات سنگینی در ادلب سوریه آغاز شده

ادلب تنها استان در شمال غرب سوریه است که تحت کنترل رژیم بشار اسد قرار ندارد. این استان یکی از چهار منطقه ای است که بر اساس توافق آستانه به عنوان «منطقه کاهش تنش» در نظر گرفته شده است. بخش زیادی از استان ادلب تحت کنترل گروه تحریر الشام قرار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازداشت زوج عراقی در آلمان به ظن عضویت در داعش و نسل‌کشی ایزدی‌ها

تبعات انقلابی، اقتصادی و صبر استراتژیک جنگ با اسرائیل؛ رویارویی که جزو دکترین امنیتی ایران نیست

امیرعبداللهیان در سوریه: اسرائیل تنبیه خواهد شد؛ دنبال توسعه جنگ در منطقه نیستیم