رد پای قاتل لاس‌وگاس در هتلی دیگر

رد پای قاتل لاس‌وگاس در هتلی دیگر
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مقامات امنیتی امریکا می‌گویند مهاجم لاس‌وگاس پیش از حمله مرگبار یکشنبه شب در یک هتل دیگر اتاق رزرو کرده بود.

استیون پداک که با تیراندازی جنون‌آمیز خود بر روی حاضران در یک در کنسرت در لاس‌وگاس ۵۹ نفر (از جمله خودش) را کشته و دست کم ۵۲۷ نفر دیگر را زخمی کرد، یک هفته قبل از آن در روزهای جمعه تا یکشنبه ۲۲ تا ۲۴ سپتامبر گذشته در هتل «اوگدن» در مرکز شهر لاس‌وگاس یک اتاق اجاره کرده بود. این تاریخ مصادف با زمانی است که در آن کنسرت موسیقی دیگری در این شهر برگزار شده است.

هنوز معلوم نیست که هدف قاتل از این حرکت چه بوده است اما جوزف لمباردو، فرمانده پلیس محلی می‌گوید او این هتل را دقیقا همزمان با فستیوال خواتندگانی چون لرد، بلینک-۱۸۲ و گروه میوز از طریق ار‌بی‌ان‌بی (سایت رزرواسیون هتل و مسکن موقت) رزرو کرده است.

پلیس هم اکنون در حال بررسی دوربین‌های مدار بسته این هتل است تا بتواند از تحرکات و رفت و آمد پداک آگاه شود.

Leaked images show Las Vegas shooter’s corpse and possible note in gun-filled hotel room https://t.co/5zWDCmDyyM

— The Independent (@Independent) 5 octobre 2017

دوست دختر مهاجم لاس‌وگاس: از برنامه حمله خبر نداشتم

در همین حال تحقیقات مقامات امنیتی آمریکا همچنان بر روی اظهارات دوست دختر پداک، ماریلو دانلی فیلیپینی تبار متمرکز است که می‌گوید هیچ اطلاعی از برنامه دوستش برای این حمله نداشته است.

این زن ۶۲ ساله که سه‌شنبه شب وارد آمریکا شد به خرج استیون پداک به فیلیپین رفته بود تا به خانواده‌اش سر بزند و عامل حمله لاس‌وگاس در این مدت ۸۵ هزار دلار نیز به حساب او در فیلیپین واریز کرده بود تا با آن خانه بخرد. هنوز هیچ اتهامی متوجه او نیست و حتی دستگیر هم نشده است. اما گفته‌های او به عنوان شاهد برای پلیس آمریکا اهمیت زیادی دارد.

ماریلو در فرودگاه لس‌آنجلس گفت: «از شنیدن خبر کشته و زخمی شدن مردم یکه خوردم. من خودم مادر و مادر بزرگم و برای کسانی که نزدیکان خود را از دست داده‌اند قلبم به درد آمده است.»

او همچنین دوست پسر سابق خود را مردی آرام و مهربان توصیف کرد.

سایر اظهارات ماریلو دانلی درباره دوستش روز چهارشنبه از زبان وکیلش ماتیو لمبارد در لس آنجلس نقل شده است. در نوشته‌ای از قول این زن که آقای لمبارد برای خبرنگاران خواند، آمده است: «راستش من نگران شده بودم چون فرستادن غیرمنتظره من به مسافرت و بعد واریز آن مبلغ پول مثل انگار به معنی جدا شدن ما بود. او (استیون پداک) هرگز به من حرفی نزده بود که از آن برداشت کنم دارد به طریقی برای اقدام خشونتبار علیه کسی برنامه‌ریزی می‌کند.»

خواهر ماریلو نیز در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی استرالیا گفت که قطعا استیون پداک دوست دخترش را به سفر دوری فرستاده تا نتواند در جریان نقشه او قرار بگیرد.

به این ترتیب انگیزه عامل کشتار لاس‌وگاس همچنان در پرده اسرار باقی مانده است.

پیش تر، تصاویری از اتاق محل اقامت استیون پداک، حسابدار بازنشسته ۶۴ ساله در طبقه سی و دوم هتل «ماندلی بی» منتشر شده بود، اتاقی که او از پنجراه‌اش به سوی جمعیت آتش گشوده بود و بعد از حادثه، ۲۳ قبضه اسلحه در آن یافت شد. پلیس معتقد است قاتل برای کشتار در زمان این کنسرت برنامه‌ریزی دقیقی داشته و همه این سلاح‌ها را که به مرور و در طی چند دهه خریده بود، برای اجرای نقشه خود به اتاق هتل منتقل کرده بود.

زوج استیون پداک و ماریلو دانلی که چند سال پیش در قمارخانه‌ای در نوادا با یکدیگر آشنا شده بودند، در خانه‌ای زیبا در شهر مسکوایت واقع در ۱۳۰ کیلومتری شمال شرقی لاس‌وگاس زندگی می‌کردند. پلیس در این خانه مقادیر معتنابهی سلاح جنگی و شکاری کشف کرده است.

آمریکا هنوز در شوک قتل عام روز یکشنبه است و بحث بر سر قانون آزادی حمل سلاح در این کشور بالا گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله لاس وگاس؛ ۵۹ کشته و بیش از ۵۰۰ مجروح

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟