خانواده‌های فرانسوی بیشتر اما کوچکتر می شوند

خانواده‌های فرانسوی بیشتر اما کوچکتر می شوند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مطالعات انستیتوی ملی آمار فرانسه (INSEE) مبتنی بر داده‌های سرشماری سال ۲۰۱۳ میلادی در این کشور نشان می دهد که خانواده‌های فرانسوی بیشتر اما کوچکتر می شوند و بخش قابل توجه خانواده‌های تک نفرۀ فرانسه را سالمندان تشکیل می دهند.

بر اساس نتیجه مطالعات انستیتوی ملی آمار فرانسه که روز دوشنبه ۲۸ اوت منتشر شد از سال ۱۹۹۹ میلادی به این‌سو شمار خانواده‌های فرانسوی ۱۷ درصد افزایش یافته و از ۴.۲ میلیون خانوار به ۲۸.۵ میلیون خانوار در سال ۲۰۱۳ میلادی رسیده است.

رشد جمعیت فرانسه در همین مدت اما چندان سریع نبوده است و به همین دلیل خانواده‌ها کوچکتر شده اند و متوسط تعداد اعضای خانواده‌ها از ۲.۴ نفر در سال ۱۹۹۹ میلادی به ۲.۲ نفر در سال ۲۰۱۳ میلادی کاهش یافته است.

از سوی دیگر طی سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۳ میلادی تعداد خانواده های فرانسوی که از یک یا دو نفر تشکیل شده بطور قابل توجهی افزایش یافته است. به این ترتیب در سال ۲۰۱۳ میلادی ۳۵ درصد از خانواده‌ها تنها از یک نفر و ۳۳ درصد خانواده‌ها نیز تنها از دو نفر تشکیل شده بودند.

در مقابل، شمار خانواده‌های دستکم سه نفره از سال ۱۹۸۲ میلادی تا کنون همواره رو به کاهش بوده و از یک پنجم کل خانواده‌های فرانسوی در سال ۱۹۶۰ میلادی به یک شانزدهم در سال ۲۰۱۳ میلادی رسیده است.

افزایش قابل توجه شمار خانواده‌های «تک والدین» در فرانسه از دیگر نتایج این تحقیق است. بر این اساس سهم خانواده‌های تک والدین با فرزند (یا فرزندانی) کمتر از ۱۸ سال سن، از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۳ میلادی تقریبا دو برابر شده و از ۱۲.۵ درصد به ۲۲ درصد رسیده است.

درباره خانواده‌های دو نفره نیز باید گفت که در سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از سه چهارم از این خانواده‌ها زوج‌های بدون فرزند، ۱۶ درصد خانواده هایی متشکل از یکی از والدین و یک فرزند و درنهایت ۶ درصد نیز خانواده هایی دو نفره اما بدون رابطه زناشویی با یکدیگر بودند (مانند زندگی دو هم اتاقی در یک خانه، دو برادر، دو خواهر و غیره).

هم‌رسانی این مطلبنظرها