رییس جمهوری فیلیپین: برای شرکتهای کفن و دفن، جنازه می فرستم

رییس جمهوری فیلیپین: برای شرکتهای کفن و دفن، جنازه می فرستم
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پلیس فیلیپین روز دوشنبه طی عملیات‌های متعدد در مانیل، پایتخت این کشور ۸۰ نفر از قاچاقچیان، خرده فروشان و مصرف کنندگان مواد مخدر را کشته است.

مقامات پلیس اعلام کرده اند تنها طی ۲۴ ساعت اخیر چهل عملیات با هدف دستگیری و متلاشی کردند باندهای قاچاق مواد مخدر به مرحله اجرا درآمده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه پلیس طی ۱۴ ماه گذشته یعنی از زمان روی کار آمدن رودریگو دوترته، رییس جمهوری فیلیپین، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر را که ادعا شده از جمله مهره‌های مهم کارتل‌های قاچاق مواد مخدر و یا افراد مرتبط با این گروهها بودند، از پا درآورده است.

رودریگو دوترته، رییس جمهوری فیلیپین در مبارزه با قاچاق مواد مخدر دست پلیس این کشور را در ارتکاب این قتل‌ها باز گذاشته است. وی در زمان مبارزات انتخاباتی متعهد شده بود ده‌ها هزار نفر از قاچاقچیان و مصرف کنندگان مواد مخدر را از بین می برد. وی هدف خود را جلوگیری از نفوذ قاچاقچیان به بدنه دولت عنوان کرده بود.

رییس جمهوری فیلیپین در آخرین موضع گیری پس از عملیات روز چهارشنبه پلیس که به مرگ ۳۲ تن انجامید ضمن تشکر از نیروهای انتظامی تصریح کرد: «اگر بتوانیم روزی ۳۲ نفر را بکشیم به راحتی می توانیم مشکلاتی که در کشور وجود دارد را حل کنیم.»

رودریگو دوترته در جریان مبارزات انتخاباتی به مردم توصیه کرده بود تا شرکتهای ارائه دهنده خدمات کفن و دفن و تشییع جنازه تاسیس کنند. او گفته بود: «این شرکتها جای سوزن انداختن نخواهند داشت. من برای آنها جنازه می فرستم.»

مقامات پلیس فیلیپین نیز تاکید دارند که نیروهای انتظامی در وضعیت دفاع مشروع مظنونین به قاچاق مواد مخدر را کشته‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سربازان فیلیپینی به اشتباه ۶ پلیس را کشتند

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد

گروگانگیران نیجریه ۶۲۰ هزار دلار برای آزادی دانش آموزان ربوده شده طلب کردند