ترامپ احتمال حمله نظامی به ونزوئلا را منتفی ندانست

ترامپ احتمال حمله نظامی به ونزوئلا را منتفی ندانست
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا می گوید مداخله نظامی در کشور بحرانزده ونزوئلا را منتفی نمی داند.

طی بیش از چهار ماه ناآرامی در این کشور آمریکای لاتین، بیش از یکصد و بیست نفر در جریان اعتراضات و تظاهرات علیه دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهوری کشته و هزاران نفر نیز بازداشت شده اند.

آقای ترامپ که در باشگاه گلف خود در نیوجرسی با خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: «مردم در رنجند و دارند می میرند. ما برای ونزوئلا گزینه های مختلفی داریم که از آن جمله، گزینه نظامی در صورت لزوم است.»

مقامات دولت ونزوئلا مدتهاست که می گویند آمریکا قصد حمله به این کشور را دارد. یک ژنرال سابق ارتش ونزوئلا اوایل سال جاری میلادی به خبرگزاری رویترز گفته بود که چند سکوی پرتاب موشک ضدهوایی برای مقابله با حمله احتمالی آمریکا، در سواحل این کشور مستقر شده است.

با این حال، وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا می گوید که ارتش این کشور آماده حمایت از تلاشها برای محافظت از شهروندان و منافع ملی ایالات متحده آمریکاست اما اشارات مقامات ونزوئلا مبنی بر قصد آمریکا برای حمله به این کشور «بی اساس» است.

سخنان دونالد ترامپ درباره منتفی نبودن گزینه حمله نظامی، یک هفته پس از تهدیدهای مکرر او علیه کره شمالی بیان می شود. وی گفته است اگر کره شمالی به تهدیدات خود علیه ایالات متحده آمریکا یا هم پیمانان آن ادامه دهد، آمریکا دست به اقدام نظامی خواهد زد.

آقای ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد آمریکا فرماندهی عملیاتی را در ونزوئلا بر عهده بگیرد یا نه، گفت: «ما در این مورد صحبت نمی کنیم اما یک عملیات نظامی، یک گزینه نظامی، قطعا چیزی است که احتمال دارد در نظر بگیریم.» وی جزییاتی در این باره ارائه نکرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟