فوتبال کودکان را به هم نزدیک می کند

فوتبال کودکان را به هم نزدیک می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پنجمین دوره رقابتهای فوتبال دختران و پسران ۱۲ ساله با عنوان «فوتبال برای دوستی» برگزار شد.

آگهی

پنجمین دوره رقابتهای فوتبال دختران و پسران ۱۲ ساله با عنوان «فوتبال برای دوستی» برگزار شد. در این مسابقات دوستانه که با پشتیبانی شرکت گازپروم در سنت پترزبورگ انجام شد نمایندگان نوجوان ۶۴ کشور شرکت داشتند.

ویکتور زوبکوف، رییس هیت مدیره گازپروم می گوید: «بچه ها نه تنها در مسابقات فوتبال شرکت می کنند بلکه ورزش، زندگی سالم و ارزشهای انسانی را به نمایش می گذارند.» پاکستان، هند، ایران، سوریه و ترکیه در گروه های بین المللی متحد می شوند. برای ارائه بازی دوستانه فرهنگ، زبان و سنتهای متفاوت مانعی به حساب نمی آید. محمد یوسف، مدافع تیم پاکستان با اشاره به رویای خود می گوید: «من عضو تیم پاکستان هستم و روزی مانند کریستیانو رونالدو مشهور می شوم.»

برابری یکی از ارزشهای اولیه تیم سبز به نمایندگی از آمریکا است. آمریکا از دوره نخست در رقابتهای ( F4F) شرکت داشته است. لورن ۱۲ ساله از آمریکا می گوید: « همه ما پسرها و دخترها می توانیم بازیکنهای بزرگی باشیم، چهره های معروفی مانند رونالدو! می توانیم در مقابل پسرها بازی کنیم و حیتی تیمهای ترکیبی داشته باشیم و همه در مقابل هم بازی کنیم مانند فوتبال برای دوستی.» سوجال کاهار، دروازه بان هند، فوتبال را در محله های شهر بمبی شروع کرد. او که از میان دوهزار و پانصد داوطلب برگزدیده شده است اهل خانواده کم درآمدی است. او از رویای خود می گوید: «من از مسی الهام گرفتم. ولی من دروازه بان هستم پس می خواهم در پست دورازه بانی مانند مسی باشم.»

دستبند دوستی نماد این رقابتهای دوستانه ورزشی و پیام آن است. فاتما سامورا، مدیر کل فیفا نیز یکی از این دستبندها را به دست دارد. او می گوید چنین رویدادهایی برای فیفا بسیار مهم است. فاتما سامورا افزود: «فوتبال با محبوبیت و نفوذ جهانی آن، فرصتی فوق العاده برای نزدیک کردن افکار و ملتها به یکدیگر، ایجاد انرژی همگون و همچنین برداشتن موانع بین زنان و مردان است.

شرکت کنندگان «فوتبال برای دوستی» از شهر سنت پترزبورگ روسیه و نقاط جالب آن دیدار کردند. جایزه این دوره به تیم نارنجی تعلق گرفت ولی تمام شرکت کنندگان این مسابقه ورزشی جایزه ای دریافت می کنند و آن بلیط مرحله نهایی جام کنفدراسیون ها و دیدار با یک ستاره فوتبال است.

شاید بعضی از این نوجوانان در آینده ستاره فوتبال بشوند ولی به هر حال این تجربه چراغ راه آینده آنها خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فوتبال برای دوستی؛ تمرین آنلاین خبرنگاری ورزشی و فنون فوتبال نمایشی

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود

دربی کسل‌کننده تهران باز هم صفر صفر شد؛ پرسپولیس و استقلال به تساوی رضایت دادند