روسیه: عاملان بمبگذاری سن‌پترزبورگ از شبکه تلگرام استفاده کرده‌اند

روسیه: عاملان بمبگذاری سن‌پترزبورگ از شبکه تلگرام استفاده کرده‌اند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سازمان اطلاعات و امنیت روسیه می‌گوید برنامه‌ریزی بمب‌گذاری در متروی سن‌پترزبورگ به کمک شبکه پیام‌رسان تلگرام صورت گرفته است. به گفته این سازمان طراحان و عاملان بمب‌گذاری انتحاری ماه آوریل برای ارتباط با یکدیگر از این شبکه استفاده کرده بودند.

سازمان اطلاعات و امنیت روسیه (FSB) با هشدار به شبکه پیام‌رسان تلگرام تهدید کرد که در صورت رعایت نکردن قوانین این کشور این شبکه بسته خواهد شد.

دولت روسیه از این موضوع برای فشار بیشتر بر تلگرام استفاده می‌کند. گفته می‌شود سازمان اطلاعات حقوقی روسیه با انتشار نامه‌ای سرگشاده از مدیریت تلگرام خواسته تا از قوانین روسیه تبعیت کند؛ در غیر اینصورت فعالیت این شبکه ممنوع خواهد شد.

پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام در واکنش به این فشارها عنوان کرده که ممنوعیت تلگرام در روسیه موجب خواهد شد تا تروریست‌ها با استفاده از رقبای این برنامه روی آورند که پیام‌رسانی از طریق آنها نیز بصورت رمزگذاری صورت می‌گیرد. مدیر تلگرام همچنین خطاب به مقام‌های امنیتی روسیه گفت: «اگر می‌خواهید با بستن این چیزها تروریسم را شکست دهید، باید کل شبکه اینترنت را ببندید.»

دولت روسیه در نظر دارد قانونی را به تصویب برساند که مدیران شبکه‌های مجازی از جمله تلگرام را موظف می‌کند تا اطلاعات شخصی تمام کاربران خود را تثبت و ذخیره کنند و در صورت نیاز در اختیار مقام‌های امنیتی قرار دهند.

این درحالی است که مدیریت این شبکه با ۱۰۰ میلیون کاربر، به خواست دولت روسیه در این زمینه پاسخ رد داده است.

انفجار سوم آوریل در متروی سن پترزبورگ دست کم ده کشته و ۴۵ زخمی برجای گذاشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مهاجم سن‌پترزبورگ بازداشت شد

خنثی شدن چند عملیات «تروریستی» در روسیه با کمک سازمان اطلاعاتی آمریکا

اتحادیه اروپا: شرکت‌های فناوری دیجیتال جعل عمیق برساخته هوش مصنوعی را شناسایی کنند