رهبر ایران: رییس جمهور آمریکا در کنار رئیس نظام قبیله‌ای رقص شمشیر می کند

رهبر ایران: رییس جمهور آمریکا در کنار رئیس نظام قبیله‌ای رقص شمشیر می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در مراسم بیست و هشتمین سالگرد درگذشت آیت الله خمینی در آرامگاه او سخنرانی کرد.

آقای خامنه ای در این سخنرانی که ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه طول کشید با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران گفت: «خوشبختانه شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد، البته اعلام کردند و به ماهم گزارش رسیده بود که تخلفاتی صورت گرفته است، باید دنبال کنند اگر چه بر نتایج انتخابات اثری نگذاشته و نمی گذارد ولی تخلف، تخلف است و مناسب نظام نیست. ومسئولین با جدیت دنبال کنند و متخلفین را مشخص کنند تا اینگونه تخلفات در انتخابات های گوناگونی که کشور دارد برافتد.»

رهبر ایران سپس به مناظره‌های انتخاباتی اشاره کرد و با انتقاد از «بد اخلاقی‌ها» و اتهام به «برخی دستگاه‌های کشور» گفت که «گذشته، گذشته است و باید ادامه پیدا نکند.»

وی همچنین دهه ۶۰ خورشیدی را «یک دهه مظلوم» خواند و گفت: « دهه ۶۰ دهه سخت‌ترین تحریم‌هاست، همه چیز را تحریم کردند، تحریم‌های پی در پی علیه کشور و مراکز اقتصادی و دولت ما، دهه ۶۰ دهه مبارزه با تجزیه ‌طلبی است…من توصیه می‌کنم که جای شهید و جلاد عوض نشود، دهه ۶۰ ملت ایران مظلوم واقع شد.»

در سیاست خارجی آقای خامنه ای با اشاره به سفر اخیر دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به عربستان گفت: «ببینید وقاحت تا کجاست، رییس جمهور آمریکا در کنار رئیس نظام قبیله‌ای می ایستد و رقص شمشیر می کند، آن وقت از رای ۴۰ میلیونی ملت ایران در انتخابات آزاد ایراد می گیرد.»

آقای خامنه‌ ای رابطه با آمریکا را «سازش» خواند و گفت که برخی عقلانیت را در این می دانند و «اشتباه می‌کنند و می گویند چالش هزینه دارد، بله! اما سازش هم هزینه دارد. اینگونه نیست که قدرت‌های توطئه‌گر به حدی قائل باشند. وقتی عقب نشینی کردید تازه مطالبه جدید مطرح می کنند تا مطالبه جدید را به آنها بدهید و سلسله ادامه می یابد.»

وی جنگ یمن «جنایت» خواند و تاکید کرد که حتی اگر عربستان این جنگ را ۱۰ یا ۲۰ سال ادامه دهد باز هم پیروز نخواهد شد. آقای خامنه‌ای همچنین گفت که جنگ نیابتی در سوریه، بحرین، یمن «و همه جای دنیای اسلام» توسط دشمنان به راه افتاده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند

واشنگتن‌پست: ایران با دو هدف متفاوت خواستار خویشتنداری گروه‌های مسلح در عراق و لبنان شده است

واکنش وزارت امور خارجه ایران به سفر بازیگر آمریکایی فیلم‌های پورن؛ ویتنی رایت چگونه به تهران رسید؟