دخالت روسیه در انتخابات آمریکا؛ ترامپ وکیل خصوصی استخدام کرد

دخالت روسیه در انتخابات آمریکا؛ ترامپ وکیل خصوصی استخدام کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای تحقیقات مرتبط با پرونده روسیه وکیل خصوصی گرفت.

آقای ترامپ مارک کازوویتز را بعنوان وکیل خود انتخاب کرده است که در تحقیقات مرتبط با دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و هر گونه ارتباط روس ها با مبارزات انتخاباتی آقای ترامپ از او دفاع کند.

President Trump is expected to hire attorney Marc Kasowitz to represent him regarding Russia inquiry, sources say https://t.co/tiGYzkQ1Ltpic.twitter.com/i7nkdI64jj

— CNN (@CNN) May 24, 2017

مارک کازوویتز وکیلی شناخته شده است که برای بیش از یک دهه بعنوان متخصص پرونده هایی کار کرده است که می بایست اقدامی قانونی بر ضد فرد یا سازمانی صورت گیرد. همین وکیل در جریان مبارزات انتخاباتی آقای ترامپ روزنامه نیویورک تایمز را تهدید به شکایت کرده بود.

Trump picks Marc Kasowitz as outside legal counsel for Russia probe https://t.co/W97fssYMvCpic.twitter.com/bD8U7kNfMh

— Washington Examiner (@dcexaminer) May 23, 2017

دونالد ترامپ هر گونه تبانی میان کارزار انتخاباتی اش با روسیه را تکذیب کرده است. با این حال سازمان های اطلاعاتی آمریکا معتقدند که روسیه تلاش کرده انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا به نفع دونالد ترامپ تمام شود.

از سوی دیگر یک نماینده دموکرات کنگره آمریکا مدارک جدیدی درباره مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ که تنها سه هفته بعد از ورود به کاخ سفید مجبور به استعفا شد، منتشر کرده است. این نماینده گفته است که آقای فلین در مورد درآمدش از روسیه و پرداخت مخارج سفرش از سوی روسها پنهانکاری کرده است.

Sen. Murphy: “Michael Flynn can’t hide for very long… if he doesn’t tell this story,” then he likely faces jail time https://t.co/HwvtwqRgka

— The Situation Room (@CNNSitRoom) May 23, 2017

آقای فلین روز گذشته دعوت سنا برای شهادت در ارتباط با تلاش روسیه برای اثر گذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، را نپذیرفت.

Why should Americans care about Russian interference?

Watch former CIA Director John Brennan’s response: https://t.co/11L32m86ekpic.twitter.com/h7K8RQV4uX

— CNN (@CNN) May 23, 2017

از سوی دیگر جان برنان مدیر سابق سازمان سیا در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که تحقیقات درباره ارتباط میان کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ و مسکو مبنای محکمی دارد اما نمی داند که آیا ستاد ترامپ با مسکو تبانی کره اند یا خیر.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مدیر سازمان امنیت ملی آمریکا: دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ روشن است

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟