تلاش برای آزادی کودک سه ساله تونسی از زندان لیبی

تلاش برای آزادی کودک سه ساله تونسی از زندان لیبی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

تمیم جبودی، کودک سه ساله تونسی یک سال پس از مرگ والدینش همچنان در لیبی زندانی است. پدر و مادر او تونس را ترک کردند و در لیبی به داعش پیوستند. آنها سال ۲۰۱۶ در بمباران مواضع داعش توسط آمریکا کشته شدند. از همان زمان پدر بزرگ تلاش می کند تا نوه اش را بازگرداند.

او می گوید: «دفعه اول که دیدمش در اتاق نگهبانی بود. نمی خواست به من نزدیک شود، نگهبان را خوب می شناخت و محکم دستش را گرفته بود. آنها به من گفتند که تمیم را دوست دارند و حواسشان به او هست چون یتیم است.»

تا کنون دست کم ۶۰۰ کودک از ملیت های مختلف در مناطق تحت کنترل داعش جنگیده اند، با اینکه تعدادی از آنها به کشورهایشان بازگشته اند اما هنوز شمار زیادی همچنان در این مناطق هستند و بازگشتشان به کشور در هاله ای از ابهام است.

رییس سازمان نجات تونسی های زندانی در خارج از کشور می گوید: «داعش در سه مرحله کار می کند: کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت. در کوتاه مدت کودکان و جوان ترها را جذب می کنند و آنها را از کشورهایشان به لیبی، سوریه و عراق می کشانند.»

به گفته سازمان دیده بان حقوق بشر اغلب کودکانی که توسط داعش جذب شده اند اوراق هویت ندارند و این موضوع بازگشت آنها را به کشورهایشان به مراتب دشوارتر می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد

پلیس و آژانس امنیت داخلی اسرائیل از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با حماس در شهر سخنین خبر دادند

ایران همچنان در فهرست سیاه اف‌ای‌تی‌اف باقی ماند