جودو؛ اولین مدال ترکها در رقابتهای جایزه بزرگ آنتالیا

جودو؛ اولین مدال ترکها در رقابتهای جایزه بزرگ آنتالیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مسابقات جودوی جایزه بزرگ آنتالیا با استقبال ویژه ای از سوی هواداران جودو دنبال شد.

آگهی

مسابقات جودوی جایزه بزرگ آنتالیا با استقبال ویژه ای از سوی هواداران جودو دنبال شد. در وزن ۷۸ کیلوگرم زنان، ترکها در خانه مدال طلا گرفتند. کایرا ساییت موفق شد در خانه لاریسا کلریک از بوسنی را شکست دهد و قهرمان این دوره از رقابتها شد.

او به خبرنگاران گفت که برای این مدال طلا زحمت و تلاش زیادی کرده است. بانوی جودوکای ترک تاکید کرد که سعی می کند در رقابتهای المپیک توکیو نیز برای کشورش مدال آوری کند.

جودوکای ترک گفت: «فشار زیادی برای قهرمانی روی من بود. به خودم می گفتم در خانه هستم و باید بهترین مدال را از آن خود کنم. نهایتا این فشارها بنوعی به کمک آمدند تا بتوانم مدال طلا را ببرم و از این موضوع بسیار خوشحالم. این اولین مدال طلای ترکها در مسابقات جایزه بزرگ جودو آنتالیا بود.»

در وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم مردان لوکاس کرپالک از جمهوری چک موفق شد مدال طلا را برای اولین بار در این وزن بدست آورد. او پیشتر در یک وزن بالاتر قهرمان جهان شده بود. او در فینال این بازیها در مقابل جودوکایی از قرقیزستان، لوری کراکوتسکی قرار گرفت و او را مغلوب کرد.

این جودکای چک امیدوار است روند این پیروزیها در وزن جدید ادامه پیدا کنند و بتوانند در رقابتهای المپیک نیز سربلند باشد.

او گفت: «این قهرمانی برای من اهمیت دوچندان دارد. چرا که من را برای بازیهای قهرمانی اروپا آماده نگاه می دارد. من وزنم را تغییر داده ام چراکه بین ۹ تا ده کیلو از دست داده ام. می خواهم خودم را برای جایزه بزرگهای بعدی فصل هم آماده نگاه دارم. و خوب در آینده به مسابقات قهرمانی جهان و المپیک آینده در توکیو فکر می کنم.»

در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم هم جودوکای مغول گانتولگا موفق شد مدال طلای رقابتها را بدست بیاورد. گانتولگا موفق شد در رقابت پایانی رقیبی از تاجیکستان اوستوپیریون را شکست دهد. او با اجرای یک وازاری به قهرمانی رسید. در این وزن ماگومدوف روس سوم شد.

در منهای ۷۸ کیلوگرم زنان هم آناستازیا دیمیتریوای روس اول شد. یاردن مایرسوش از اسراییل در جای دوم قرار گرفت. و جودوکای قزاق سوم شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دومین روز جایزه بزرگ آنتالیا؛ جودوکار ترکیه به نقره قناعت کرد

درخشش جودوکاران قزاقستان و کوزوو در رقابتهای جایزه بزرگ آنتالیا

پرچمدار کاروان ایران اولین «دوپینگی» المپیک پکن؛ ادامه تمرین ستاره ۱۵ساله روس با جود تست مثبت