هشدار سازمان ملل متحد نسبت به تبعات قطع کمک مالی آمریکا

هشدار سازمان ملل متحد نسبت به تبعات قطع کمک مالی آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از تصمیم آمریکا مبنی بر قطع کمک به صندوق جمعیت این سازمان ابراز تاسف کرد و تبعات آن بر سلامت زنان و دختران آسیب پذیر و خانواده آنها را مخرب…

آگهی

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از تصمیم آمریکا مبنی بر قطع کمک به صندوق جمعیت این سازمان ابراز تاسف کرد و تبعات آن بر سلامت زنان و دختران آسیب پذیر و خانواده آنها را مخرب خواند.

دولت آمریکا می گوید دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور بودجه ۳۲ میلیون دلاری صندوق جمعیت سازمان ملل را به دلیل حمایت این سازمان از «عقیم سازی غیرداوطلبانه» و «سقط جنین اجباری» در چین قطع کرده است.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در واکنش به این تصمیم گفت: «این سازمان ادعای حمایت یا شرکت در برنامه عقیم سازی غیرداوطلبانه و سقط جنین اجباری در چین را رد می کند. صندوق جمعیت سازمان ملل همانند تمام برنامه هایش مروج حقوق اشخاص و زوج ها برای تصمیم گیری به دور از اجبار یا تبعیض است.»

صندوق جمعیت سازمان ملل نیز با انتشار اطلاعیه ای در وبسایت خود، اتهام مطرح شده علیه این سازمان را اشتباه خوانده است.

We regret the decision by the United States to deny any future funding for our lifesaving work: https://t.co/z4SmZc10oB#fundUNFPApic.twitter.com/zsQ2vxQ656

— UNFPA (@UNFPA) April 4, 2017

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در زمینه های ترویج تنظیم خانواده و جمعیت و ارائه خدمات بهداشتی به زنان و کودکان در بیش از ۱۵۰ کشور جهان فعالیت میکند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟