نام واقعی عامل حمله لندن پیش از "مسلمان شدن" منتشر شد

نام واقعی عامل حمله لندن پیش از "مسلمان شدن" منتشر شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلیس بریتانیا می گوید، عامل حمله لندن خالد مسعود که ۵۲ سال داشته در شهر دارتفورد در استان کنت در جنوب بریتانیا متولد شده و نام واقعی او آدریان راسل آجائو بود که بعد از مسلمان شدن نام خود را تغییر داده

آگهی

پلیس بریتانیا می گوید، عامل حمله لندن خالد مسعود که ۵۲ سال داشته در شهر دارتفورد در استان کنت در جنوب بریتانیا متولد شده و نام واقعی او آدریان راسل آجائو بود که بعد از مسلمان شدن نام خود را تغییر داده است. پلیس احتمال می هد که او زمانی که در زندان بوده به دین اسلام گرویده است.

خالد مسعود دارای سابقه کیفری بوده و در سال ۲۰۰۳ میلادی نیز به جرم حمل چاقو در مکان عمومی بازداشت شده است.

همزمان پلیس از بازداشت دو فرد دیگر در رابطه با این حمله خبر داد و تاکید کرد که یکی از ۸ فردی که پیش تر بازداشت شده بودند، آزاد شده است. بر این اساس در حال حاضر ۹ نفر در بازداشت هستند.

مارک رولی، رئیس پلیس گروه مبارزه با تروریسم می گوید: «تحقیقات ما در حال حاضر بر این موضوع تاکید دارد که انگیزه او چه بوده و چگونه خود را برای این حمله آماده کرده و همدستان او برای این اقدام چه کسانی بوده اند. اینکه او چگونه به سمت گروه های افراطی رفته و راه های تبلیغات و نفوذ آنها در جامعه چیست.»

همزمان پلیس نام ۴ قربانی این حمله را منتشر کرد. به گفته پلیس ۳۱ نفر از ۵۰ فردی که در جریان این حمله مجروح شده بودند، در بیمارستان مراحل درمانی را طی کرده اند و حال دو تن از مجروحان نیز وخیم گزارش شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خالد مسعود، مهاجم لندن کیست؟

قربانیان و مجروحان حمله لندن دستکم از ۱۲ ملیت متفاوت بوده اند

بازگشت دبیرستانی های فرانسوی که شاهد حمله پل وست مینستر لندن بودند