دفتر بودجۀ کنگرۀ آمریکا: میلیونها نفر از خدمات بیمه درمانی محروم خواهند شد

دفتر بودجۀ کنگرۀ آمریکا: میلیونها نفر از خدمات بیمه درمانی محروم خواهند شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

طبق گزارشی که دفتر بودجۀ کنگرۀ آمریکا منتشر کرده است در صورتیکه طرح موسوم به «ترامپ کر» جایگزین بیمه همگانی باراک اوباما شود در کمتر از دو سال دست کم ۱۴ میلیون آمریکایی از خدمات بیمه درمانی محروم خواه

آگهی

طبق گزارشی که دفتر بودجۀ کنگرۀ آمریکا منتشر کرده است در صورتیکه طرح موسوم به «ترامپ کر» جایگزین بیمه همگانی باراک اوباما شود در کمتر از دو سال دست کم ۱۴ میلیون آمریکایی از خدمات بیمه درمانی محروم خواهند شد.

دفتر بودجۀ کنگرۀ آمریکا در این گزارش تاکید کرده است اجرای طرح بیمۀ ارائه شده از سوی رئیس جمهوری آمریکا همچنین موجب خواهد شد تعداد کسانیکه از خدمات درمانی محروم می شوند تا سال ۲۰۲۶ به دست کم ۲۴ میلیون نفر برسد.

تام پرایس، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در دفاع از این طرح بیمۀ دولت می گوید : « دفتر بودجۀ کنگره فقط بخشی از این طرح را بررسی کرده است. ما با نتیجه ای که این دفتر در این گزارش ارائه داده مخالفیم. به باور ما این طرح افراد بیشتری را با هزینه های کم تحت پوشش قرار و به آنها قدرت انتخاب بین پوشش های درمانی مختلف را می دهد. آنها آزادانه می توانند برای خود و خانواده شان بیمه درمانی مورد نظر را انتخاب کنند و هیچ فشاری از سوی دولت برای خرید خدمات بیمه درمانی وجود ندارد.»

این طرح با مخالفت های زیادی از سوی دموکرات ها روبرو شده و نمایندگان این حزب در کنگره که در اقلیت هستند اعلام کرده اند مانع از تصویب آن خواهند شد. چند سناتور و نمایندۀ جمهوریخواه نیز مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده اند.

نانسی پولسی، رئیس دموکرات ها در کنگرۀ آمریکا می گوید : « این رقم بسیار بالایی است. این گزارش از فضاحت و خشونت و ظلم این طرح سخن می گوید در حالیکه مدافع این طرح آن را یک رحمت می دانند. نمی دانم آیا آنهایی که پوشش درمانی و شغل شان را از دست خواهند داد و یا بیمارستان هایی که در مناطق غیرشهری تعطیل خواهند شد هم آن را یک رحمت می دانند؟»

طبق این گزارش ۱۹ درصد از افراد زیر ۶۵ سال بدون هیچ گونه بیمۀ خدمات درمانی خواهند بود در حالیکه این میزان در حال حاضر ۱۰ درصد است. در این گزارش همچنین از افزایش بهای خدمات درمانی ارائه شده توسط شرکت های بیمه سخن گفته شده است. طبق گزارش دفتر بودجۀ کنگرۀ آمریکا در صورتیکه این طرح بصورت قانون به اجرا گذاشته شود، در سال ۲۰۲۶ بهای خدمات درمانی ۲۰ تا ۲۵ درصد گران تر از طرح بیمۀ درمانی اوباما خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟