دونالد ترامپ نخستین نطق خود را در کنگرۀ آمریکا ایراد کرد

دونالد ترامپ نخستین نطق خود را در کنگرۀ آمریکا ایراد کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در چهلمین روز از ریاست جمهوری، نخستین نطق خود را در کنگرۀ این کشور ایراد کرد.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در چهلمین روز از ریاست جمهوری، نخستین نطق خود را در کنگرۀ این کشور ایراد کرد. موضوعاتی چون لغو بیمۀ درمانی باراک اوباما موسوم به اوباماکر، مهاجرت، اصلاح قوانین مالیاتی، رشد اقتصادی و ارتباط با ناتو و دیگر کشورهای جهان از مسائلی بود که در این نطق مطرح شد.

رئیس جمهوری آمریکا در مورد برنامه های مهاجرتی و مهاجران در این کشور گفت: «قوانین مهاجرتی که ما به اجرا می گذاریم دستمزدها را بالا می برد، به بیکاران کمک می کند، موجب صرفه جویی میلیاردها دلار خواهد شد و جامعۀ ما را برای همه امن خواهد کرد. این سیستم منسوخ شده [مهاجرتی] فعلی دستمزد کارگران فقیر را پایین نگه می دارد و فشار زیادی به روی مالیات دهندگان وارد می کند. در بسیاری از کشورهای دنیا مانند کانادا و استرالیا مهاجرپذیری بر نظام شایستگی استوار است.»

چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا در اولین سخنرانی خود، با بیان اینکه مهمترین وظیفۀ وی محافظت از آمریکایی هاست گفت :« شغل من این نیست که جهان را نمایندگی کنم، وظیفۀ من این است که نمایندۀ مردم آمریکا باشم.» وی همچنین در اشاره به تصمیم خود به افزایش بودجۀ نظامی آمریکا تاکید کرد باید ابزار لازم را در اختیار ارتش این کشور برای امن نگهداشتن آمریکا قرار داد.

دونالد ترامپ در ادامۀ نخستین نطق خود در کنگرۀ این کشور به حملات تروریستی صورت گرفته در این کشور و رابطۀ آن با مهاجرت اشاره کرد و گفت : « طبق آمار و اطلاعات تایید شده توسط وزارت دادگستری، اکثریت افرادی که به خاطر اقدامات تروریستی یا در ارتباط با تروریسم از زمان یازدهم سپتامبر به این سو محکوم شده اند از خارج از کشور آمده بوده اند. این دلسوزی نیست بلکه بی مسئولیتی است که به افرادی متعلق به مکانهایی که امکان کنترل دقیق در آنجا نیست اجازه بدهیم وارد کشورمان بشوند.»

رئیس جمهوری آمریکا در کنگرۀ این کشور با تاکید بر اصلاحات آموزشی، حق هر کودک آمریکایی دانست که در هر مدرسه از جمله خصوصی یا دولتی که می خواهد درس بخواند و از آموزش مساوی برخوردار باشد. وی همچنین با اشاره به افزایش خشونت های شهری، زندگی در جامعه ای امن را حق مسلم هر آمریکایی دانست.

دونالد ترامپ در نطق خود همچنین از ادامۀ تحریم ها علیه سازمان ها یا اشخاصی که از برنامۀ موشکی ایران حمایت کنند، سخن گفت و بر پشتیبانی آمریکا از اسرائیل تاکید کرد.

یکی از لحظات احساسی در جریان این سخنرانی هنگامی بود که دونالد ترامپ با قدردانی از رایان اونس، سربازی که به تازگی در یمن کشته شده است همسر وی را خطاب قرار داد. نمایندگان و سناتورهای دموکرات در جریان این سخنرانی بدون تشویق رئیس جمهوری آمریکا به سخنان وی گوش می دادند اما در تشویق همسر رایان اونس با دیگران همراه شده و سرپا به تشویق پرداختند.

محیط زیست و مبارزه با گرمایش زمین که از جمله تعهدات باراک اوباما در دولت پیشین آمریکا بود، از جمله موضوعاتی بودند که دونالد ترامپ در نخستین حضور خود در کنگره هیچ اشاره ای به آن نکرد.

ICYMI: Widow of slain Navy SEAL Ryan Owens receives an emotional standing ovation during Pres. Trump's joint address https://t.co/RKlEAFSduFpic.twitter.com/FzglQSZ2sW

— CBS News (@CBSNews) 1 mars 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

دیدار وزیر خارجه بریتانیا با ترامپ؛ چگونه جنگ اوکراین کامرون را به ساحل فلوریدا کشاند؟

ترامپ بر سر پرونده حق‌السکوت به ستاره پورن: اگر قاضی به زندان بیندازدم افتخار بزرگی برایم خواهم بود