محبوبیت «مارتین شولتز» در نظرسنجی ها برای تصدی مقام صدراعظمی در آلمان

محبوبیت «مارتین شولتز» در نظرسنجی ها برای تصدی مقام صدراعظمی در آلمان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مارتین شولتز که برای مبارزاتش بر علیه اعتیاد به الکل ستایش می شود، با کسب محبوبیت مردمی روزافزون از زمان اعلام نامزدی در انتخابات توانسته است بهترین موقعیت سیاسی را برای حزب سوسیال دموکرات در دهه های

آگهی

صحنه سیاسی آلمان در آستانه مبارزات انتخاباتی در انتظار تغییراتی است که بنظر می آید از جانب حزب سوسیال دموکرات این کشور اتفاق افتد.

مارتین شولتز پس از کناره گیری از سمت ریاست پارلمان اروپا برای رقابت بر سر تصدی مقام صدراعظمی، نامزدی خود در انتخابات را اعلام کرد.

آقای شولتز که برای مبارزاتش بر علیه اعتیاد به الکل ستایش می شود، با کسب محبوبیت مردمی روزافزون از زمان اعلام نامزدی در انتخابات توانسته است بهترین موقعیت سیاسی را برای حزب سوسیال دموکرات در دهه های اخیر فراهم کند.

آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد که چنانچه همین امروز انتخابات آلمان برگزار شود، حزب سوسیال دموکرات با کسب ۳۲ درصد آرا برنده خواهد بود. این در حالی است که اتحادیه دموکرات مسیحی با نامزدی آنگلا مرکل ۳۱ درصد رای خواهد داشت.

نظرسنجی دیگری نیز از مردم پرسیده که نماینده کدامیک از احزاب را برای مقام صدراعظمی ترجیح می دهند و در این مورد نیز حزب سوسیال دموکرات از رقیب محافظه کار خود پیش افتاده است.

این در حالی است که تا سپتامبر سال گذشته، برنده شدن آنگلا مرکل بعد از ۱۲ سال (سه دوره) صدر اعظمی تقریبا قطعی بنظر می رسید.

در این انتخابات علاوه بر نامزدی مارتین شولتز، تحرکات حزب آلترناتیو برای آلمان (آ. اف. د) با سیاست های ضد مهاجرتی نیز اهمیت بسزایی دارد. گرچه این حزب تا کنون در رقابت بر سر مقام صدراعظمی گزینه مطرحی را ارائه نکرده اما خطر روی کار آمدن این حزب راستگرا معادلات سیاسی معمول آلمان را پیچیده خواهد کرد.

محبوبیت آقای شولتز در نتیجه وعده های او درباره اصلاحات در زمینه رفاه اجتماعی است و همین موضوع او را به گزینه محتمل و با صلاحیت تری برای جایگزینی آنگلا مرکل تبدیل کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکست سنگین برای ائتلاف شولتس؛ محافظه‌کاران در انتخابات محلی ۲ ایالت آلمان پیروز شدند

انتخابات محلی در یک شهر آلمان؛ «پیامبرِ» راست افراطی توانست ترامپ و مارکس را شکست دهد

کسب یک پیروزی دیگر برای حزب راستگرای افراطی در انتخابات محلی آلمان