ونزوئلا: آمریکا باید رسما عذرخواهی کند

ونزوئلا: آمریکا باید رسما عذرخواهی کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی تحریم های جدید از سوی آمریکا علیه ونزوئلا بویژه طارق العیسمی، معاون رئیس جمهوری این کشور به اتهام مشارکت در قاچاق مواد مخدر، کاراکاس خواهان عذرخواهی رسمی از سوی واشنگتن…

آگهی

در پی تحریم های جدید از سوی آمریکا علیه ونزوئلا بویژه طارق العیسمی، معاون رئیس جمهوری این کشور به اتهام مشارکت در قاچاق مواد مخدر، کاراکاس خواهان عذرخواهی رسمی از سوی واشنگتن شد.

نیکلاس مادرور، رئیس جمهوری ونزوئلا با اعلام این موضوع ضمن دفاع از معاون خود اعلام کرد وزیر خارجۀ این کشور نامۀ درخواست عذرخواهی رسمی را به مقامات آمریکا ارسال خواهد کرد.

رئیس جمهوری ونزوئلا با بیان این موضوع در نشست وزرای این کشور گفت: « وزارت خارجه نمایندۀ آمریکا در ونزوئلا را احضار خواهد کرد و نامۀ اعتراض و درخواست عذرخواهی را به وی ارائه خواهد داد. اتهامات ظالمانه که امروز توسط نمایندگان ایالات متحدۀ آمریکا زده شد در ادامۀ [تحریم هایی] است که توسط دولت باراک حسین اوباما به اجرا گذاشته شده بود.»

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه طارق العیسمی را که پیش از این وزیر دادگستری ونزوئلا بود، متهم کرد در انتقال مواد مخدر به آمریکا دست دارد. آمریکا معاون ریاست جمهوری ونزوئلا را متهم کرده است که با استفاده از یک پایگاه هوایی و همچنین بنادر این کشور انتقال مواد مخدر به آمریکا را نظارت و رهبری می کند.

معاون رئیس جمهوری ونزوئلا در واکنش به این اتهامات، این تحریم ها را نوعی قدردانی برای نقشی دانسته است که در انقلاب علیه امپریالیسم آمریکا دارد.

علاوه بر طارق العیسمی، وزارت خزانه داری آمریکا چند موسسۀ تجاری ونزوئلا را که در کشورهای دیگر نیز فعالیت دارند به لیست سیاه تحریم ها اضافه کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید

خبر خوش برای مردم ونزوئلا؛ نرخ تورم به ۱۹۳ درصد رسید

بزرگترین تبادل زندانیان بین آمریکا و ونزوئلا؛ متحد مادورو در ازای ۱۰ آمریکایی و یک پیمانکار فراری