شورش جدید در زندانی در برزیل دست کم ۲۶ کشته برجا گذاشت

شورش جدید در زندانی در برزیل دست کم ۲۶ کشته برجا گذاشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دست کم ۲۶ زندانی در جریان یک شورش در زندانی در شمال شرقی برزیل کشته شدند.

آگهی

دست کم ۲۶ زندانی در جریان یک شورش در زندانی در شمال شرقی برزیل کشته شدند. به گفتۀ مقامات امنیتی برزیل، این شورش در ادامۀ تلاش مافیای قاچاق کوکائین برای به دست گرفتن کنترل زندان ها در این کشور است که از دو هفتۀ پیش آغاز شده و تاکنون دست کم ۱۳۰ کشته برجای گذاشته است.

شورش در زندان آلکاسوز با تلاش پلیس و ارتش و پس از ۱۴ ساعت درگیری در داخل این زندان خاتمه یافته و به گفتۀ رئیس پلیس این منطقه، کنترل این زندان در حال حاضر در اختیار نیروهای نظامی دولتی قرار گرفته است.

این شورش از روز شنبه در این زندان آغاز شده بود و به گفتۀ پلیس، زندانیان وابسته به دو گروه مافیا که توانسته بودند خود را مسلح کنند با یکدیگر درگیر شدند.

همزمان، رسانه های برزیلی از فرار ۲۸ زندانی از زندان پیراکوآرا در جنوب برزیل خبر می دهند. این زندانیان با کمک افراد از بیرون زندان و پس از منفجر کردن یکی از دیوارهای این زندان موفق به فرار شده اند.

به گفتۀ مقامات ایالت ریو زندان آلکاسوز ظرفیت ۶۲۰ نفر را دارد اما در حال حاضر نزدیک به ۱۱۰۰ نفر در این زندان نگهداری می شوند که عمدتا هم وابسته به گروههای مافیای قاچاق کوکائین و اسلحه هستند.

این شورش ها در زندان از زمانی آغاز شده که دو گروه «کوماندو دو لا کاپیتال» از شهر سائوپائولو و «کوماندو ورمولهو» از شهر ریودوژانیرو تلاش می کنند کنترل زندانها و فروش کوکائین را در این مناطق به دست بگیرند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درباره ماریو زاگالو؛ منجی پله، منفور روماریو

سلمان رشدی چند شب پیش از چاقو خوردن خواب دیده بود

جسد زن جوان فرانسوی که به دنبال «شکار ارواح» بود در کلیسای متروکه‌ای در ایتالیا پیدا شد