سازمان امنیت و همکاریهای اروپا هدف حملۀ سایبری بوده است

سازمان امنیت و همکاریهای اروپا هدف حملۀ سایبری بوده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سازمان امنیت و همکاری های اروپا از حملۀ سایبری از سوی هکرهای ناشناس به پایگاههای اطلاعاتی و اینترنتی این سازمان خبر داد.

آگهی

سازمان امنیت و همکاری های اروپا از حملۀ سایبری از سوی هکرهای ناشناس به پایگاههای اطلاعاتی و اینترنتی این سازمان خبر داد. سخنگوی این سازمان می گوید در اواخر ماه اکتبر متوجۀ این حملۀ سایبری و تلاش هکرهای ناشناس برای دستیابی به اطلاعات رایانه های این سازمان اروپایی شده اند.

در جریان این حملۀ سایبری، هکرها توانسته اند به محتوای ایمیل های ناظران این سازمان، کلمه های عبور و همچنین پرونده های مرتبط با فعالیت این سازمان دست یابند.

یکی از مهمترین ماموریت های این سازمان نظارت بر آتش بس در شرق اوکراین است و هنوز مشخص نیست چه کسانی این حملۀ سایبری را صورت داده اند اما هکرهای یک گروه روسی بنام «APT28» عامل این حمله معرفی شده اند. این گروه با نام خرس فانتزی هم شناخته می شود. این گروه به همکاری نزدیک با سرویس های اطلاعاتی روسیه مشهور است.

پیش از این نیز، حملۀ سایبری به دموکرات ها در آمریکا و بویژه اعضای تیم انتخاباتی هیلاری کلینتون و همچنین شبکۀ تلویزیونی «TV5monde» به این گروه روسی نسبت داده شده بود. در ماه نوامبر، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا رسما روسیه را به این حملۀ سایبری متهم کرده بود.

تمامی ۵۷ عضو این سازمان در اواخر ماه اکتبر از سوی مقامات این سازمان به طور رسمی در جریان این حمله سایبری قرار گرفته اند اما در مورد عمومی کردن این موضوع در آن هنگام تصمیمی گرفته نشده است.

تکرار این حملات سایبری، سرویس های اطلاعاتی آلمان را در مورد هدف قرار گرفتن آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور از سوی هکرها نگران کرده است. از آنجاییکه آلمان رئیس دوره ای سازمان امنیت و همکاری های اروپا تا پایان سال جاری است، امکان حملۀ سایبری به کارزار انتخاباتی آینده در این کشور می رود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گام اجرائی بایدن برای محافظت بهتر از اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی؛ داده‌ها چگونه و به کجا می‌روند؟

ادعای نفوذ به سرورهای قوه قضائیه ایران؛ گروه هکری «عدالت علی» انتشار «اسناد محرمانه» را آغاز کرد

آمریکا برای اطلاعاتی درباره یک هکر ایرانی ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد