باشگاه فوتبال شاپه کوئنس برزیل ماتم زده است

باشگاه فوتبال شاپه کوئنس برزیل ماتم زده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شبکه های مجازی آخرین تصاویر از بازیکنان باشگاه فوتبال شاپه کوئنس برزیل قبل از ترک فرودگاه سائوپائولو را منتشر کرده اند.

آگهی

شبکه های مجازی آخرین تصاویر از بازیکنان باشگاه فوتبال شاپه کوئنس برزیل قبل از ترک فرودگاه سائوپائولو را منتشر کرده اند. بنا بر گزارش ها تنها سه نفر از آنها از این حادثه سقوط جان سالم به در برده اند.

سبزپوشان «شاپه کوئنس» عصر دوشنبه ۲۸ نوامبر رهسپار شهر مدئین در کلمبیا شدند تا در فینال رقابتهای «کوپا سودآمریکنا» – که معادل آمریکاییِ لیگ اروپاست- مقابل حریفان کلمبیایی خود در تیم «اتلتیکو ناسیونال» حاضر شوند.

باشگاه فوتبال شاپه کوئنس برزیل که در خارج از این کشور کمتر شناخته شده است، در سال ۱۹۷۳ میلادی تاسیس شد. این باشگاه که در شهر «شاپه کو» در ایالت سانتا کاتارینا در جنوب برزیل فعالیت می کرد از سال ۲۰۱۴ میلادی وارد سری آ شد و تا کنون هم این موقعیت را حفظ کرده بود.

کلیبر سانتانا، کاپیتان ۳۵ ساله و هافبک تیم، یکی از کشته شدگان سانحه هوایی روز سه شنبه است. او سابقه بازی در تیم های اروپایی همچون اتلتیکو مادرید را نیز داشته است.

دیگر بازیکن بنام این تیم ماتیوژ بیتکو است که دو سال پیش ۲۰۱۵ میلادی در تیم آلمانی هوفنهایم توپ می زد.

پس از این حادثه سقوط، در برزیل سه روز عزای ملی اعلام شد و پرچم ها در مقر فدراسیون فوتبال این کشور به حالت نیمه افراشته درآمد. همچنین تمام مسابقاتی که برای این آخر هفته برنامه ریزی شده بود، برای یک هفته به تعویق افتاد.

فوتبالیستها در باشگاههای اروپایی نیز به این حادثه واکنش نشان دادند. از جمله روز سه شنبه قبل از آغاز تمرینات باشگاههای رئال مادرید و بارسا، به احترام کشته شدگان یک دقیقه سکوت شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شگفتی‌سازی تیم ملی نوجوانان ایران ادامه می‌یابد؟ انگلستان دومین حریف ایران در جام جهانی

واکنش‌ها به اسطوره فوتبال جهان؛ «پله رفته است اما جادویش باقی می‌ماند»

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز نهم؛ برزیل و پرتغال صعود به مرحله یک هشتم را نهایی کردند